י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערה בשידור

הפרשן תקף את חבר הכנסת: "אתה לא ראוי לפוליטיקה"

חבר הכנסת יברקן התעמת בשידור חי עם הפרשן רביב דרוקר סביב עריקתו ממחנה השמאל לליכוד. הפרשן זעם וטען כי יברקן אינו ראוי לכהן כח"כ באף מפלגה, "גם לא בציונות הדתית" • צפו

הפרשן תקף את חבר הכנסת: "אתה לא ראוי לפוליטיקה"
רביב דרוקר צילום: צילומסך ערוץ 13

על רקע הסערה אמש (רביעי) בין חבר הכנסת גדי יברקן מהליכוד לבין שר הבריאות ניצן הורביץ, כשהאחרון במהלך דיון במליאה תקף את יברקן ואמר לו "לשבת בשקט" בעקבות דבריו של הח"כ נגד מדיניות החיסונים, התארח היום יברקן בתוכניתו של אמנון לוי ב'ערוץ 13' כשבפאנל נטל חלק הפרשן רביב דרוקר, שתקף את הח"כ האתיופי מהליכוד וטען כי מקומו אינו בפוליטיקה.

יברקן הזכיר כי בהיותו ב'כחול לבן' אסרו עליו להתראיין, וטען כי הוא מותקף בתקשורת בגלל החלטתו לחצות את הכביש למחנה הפוליטי הנגדי. "אני עמדותיי לא משתנות", אמר ח"כ יברקן. "ההחלטות שלי אינן פופולריות. קיבלתי החלטות אמיצות למען האמת", הגן יברקן על הצטרפותו לליכוד.

הנאום הנלהב של ח"כ יברקן לא שכנע את הפרשן רביב דרוקר, שפקפק באידיאולוגיה שעומדת מאחורי צעדיו של הח"כ מהליכוד. "אתה משאיר אבק לאורלי לוי", התייחס דרוקר לשינוי בעמדותיו של יברקן. "זה לא היה סביב גזענות ונושאים חברתיים", ציין. "אדון דרוקר, אני התפטרתי כדין מהכנסת", השיב יברקן לדרוקר. הפרשן מצדו השיב כי לא דיבר על עבירה, אך לדבריו מדובר בחוסר מוסריות פוליטית.

"אולי אני לא נמצא במחנה הפוליטי שהיית רוצה שאמשיך להיות בו. אז הייתי כוכב", רמז יברקן לסיבות בגינן הוא מותקף ע"י דרוקר. "עדיף שאחד כמוך לא יהיה באף מחנה פוליטי, גם לא בציונות הדתית של סמוטריץ'", תקף דרוקר חזרה. יברקן השיב: "עדיף שאחד כמוך לא יופיע על מסך הטלוויזיה".

חבר הכנסת גדי יברקן מהליכוד הודיע אמש (רביעי) במליאת הכנסת כי הוא מתכוון למרוד בהוראות משרד הבריאות ולא להתחסן במנה השנייה והשלישית לנגיף הקורונה.

ח"כ יברקן עלה לשאול את שר הבריאות הבריאות ניצן הורוביץ, שהשיב לשאלות מעל דוכן הכנסת, לגבי ה"הסתה הנוראית" שקיימת, לדבריו, לגבי סרבני חיסונים.

יברקן ציין כי הוא בעד חיסונים אבל רק בגלל חששו ש"אנשים עוד יירצחו" מההסתה - הוא מתכוון לא להתחסן לנגיף, במטרה להזדהות איתם.

לדבריו, ההסתה הגיעה לשלבים מסוכנים מאוד. "הורים מבקשים להחרים את הילדים של אלה שלא התחסנו. אלה שלא מתחסנים כבר הפכו ליותר מצורעים מהקורונה עצמה".

הוא ציין כי הוא התחסן כבר עם מנת החיסון הראשונה, אבל "אני קרוב בעצמי למרוד בהוראות שלכם רק כדי להזדהות איתם", ציין הח"כ.

שר הבריאות הורוביץ כעס מאוד על דבריו של יברקן ותקף: "אתה רק מחריף את המצב ופוגע במי שאתה רוצה לסייע לו".

ח"כ גדי יברקן הבהיר לאחר מכן בהודעה: "הניסיון של שר הבריאות הכושל לייצר סביבי פייק ניוז לא יצלח. ראו בעיניכם, הדגשתי בדבריי במליאה שאני בעד החיסונים, שאני בעצמי התחסנתי ואף חליתי והחלמתי, ובאותה נשימה הדגשתי שצריך להיות קשובים לשיח האלים שנוצר ברשתות כלפי אלו שבוחרים לא להתחסן, כמו אותם הורים שמבקשים לבצע חרם על ילדים שהוריהם לא מתחסנים".

"על משרד הבריאות לשים לב גם לשיח הזה ולא ללבות אותו. חוסר המודעות או המחשבה מוביל כבר כעת להסתה בוטה ועלול להגיע לאלימות פיזית.
כאמור, אני בעד החיסונים ואף קורא לכל הציבור בישראל להתחסן בהקדם ובאותה נשימה מדגיש- מדינת ישראל היא מדינת חוק שיש בה חופש בחירה", כתב יברקן.

"זכותם של אנשים לא להתחסן ולקחת על עצמם את האחריות לבחירתם זו ולהדרתם ממקומות ציבור. התנהלות הדוקה כן - אלימות לא!", לשון הודעת ח"כ יברקן.

גדי יברקן רביב דרוקר ניצן הורביץ אמנון לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד