ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אביהם של ראשי הישיבות

בד"ה: הפרופסור החרדי נפטר בגיל 100

בגיל 100 הלך לעולמו הערב הפרופ' הרב דוד סומפולינסקי ז"ל שזכה לבנים ראשי ישיבות ומרביצי תורה ויראה. הלוויתו תתקיים מחר בבני ברק. 'בחדרי חרדים' על דמותו של המנוח שהציל יהודים רבים מדנמרק

בד"ה: הפרופסור החרדי נפטר בגיל 100
הפרופסור המפורסם הרב דוד סומפולינסקי ז"ל צילום: צילומסך יוט יוב

ברוך דיין האמת: הערב הלך לעולמו בבית החולים 'מעייני הישועה' בשיבה טובה הפרופסור המפורסם הרב דוד סומפולינסקי ז"ל והוא בן 100 בפטירתו. 

המנוח ז"ל יליד קופנהגן שבדנמרק נולד בב' אב תרפ"א לאביו ר' שמשון סומפולינסקי ז"ל ולאמו מרת חנה דבורה ע"ה.

ר' דוד פעל רבות יחד עם בני משפחתו להציל את יהודי דנמרק בשואה. ר' דוד סומפולינסקי קישר בין מאות יהודים ל'קבוצת לינגבי'. הוא פקד בתי־יהודים, טלפן לאחרים, רץ לבית האבות ולבית החולים ואפילו לבית הכלא. בכל מקום זכה לסיוע מגויים חסידי אומות העולם. הכול התנהל בחשאיות שכן ברחובות הסתובבו אנשי גסטאפו עם נשקים שלופים. 'קבוצת לינגבי' שהגתה את רעיון ההפלגה לשבדיה, לקחה על עצמה לנהל את המשא־ומתן עם הדייגים. הם גם תרמו כספים לתשלום לדייגים.

היה חתנו של הגאון רבי חיים יצחק מליק זצ"ל מסאטמר בעל מחבר ספר 'מכלכל חיים' שנרצח בבוכנוולד באמצע מסירת שיעור. משם רעייתו ע"ה הוגלתה לאושוויץ, עברה לגרמניה והגיעה לשבדיה. שם השתדך עמה. 

ב־1951 עלה פרופסור סומפולינסקי עם אשתו ושלושת ילדיו שכבר נולדו לארץ־ישראל. פרופסור חיים שיבא הציע לו לייסד מעבדה מיקרוביולוגית בבית החולים אסף הרופא העתיד לקום, והוא אימץ את הרעיון.

כאן בישראל היה לו קשר מיוחד היה לו עם מרן החזון איש זצ"ל ועם מרן הרב מבריסק זצ"ל. במשך השנים לאחר אסף הרופא עבד לפרנסתו בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק שם שימש כפרופסור וכמנהל מחלקת מעבדות, בעבר התגורר בראשון לציון והיה מחשובי הקהילה החרדית, עד שקבע את מקום מגוריו בעיר בני ברק. 

כמו כן שימש המנוח כמרצה במקומות רבים, לצד היותו פרופסור היה שקוע בעולמה של תורה שהיה תלמיד חכם עצום שלא דיבר דברים בטלים, אחד ממכריו סיפר ל'בחדרי חרדים' הוא היה מדבר או בענייני עבודה או לימוד, לא היה אצלו כזה דבר לא לדבר איתו בלימוד".

זכה והותיר אחריו בנים ונכדים רבנים וראשי ישיבות בנו הגאון רבי מרדכי מראשי ישיבת אור אלחנן וראש ישיבת חסדי אהרן, הגאון רבי ברוך יעקב רב קהילת 'לומדי תורה' וראש ישיבת 'תפארת התורה' במודיעין עילית, הגאון רבי אברהם זאב, ובנו הפרופ' חיים מארה"ב.  

מסע הלוויה מחר (שישי, ערב שבת קודש פרשת לך-לך) בשעה 10:00 בבוקר מביתו ברחוב אבן גבירול 27 בבני ברק לבית החיים בראשון לציון שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

דוד סומפולינסקי דנמרק מעייני הישועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד