י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ילדים מתאשפזים

אין נתונים על התסמונת המדאיגה? פורסמה הנחייה

אחר שדווח על כך שאין מעקב אחר התסמונת האלימה - פרסם מנכ"ל משרד הבריאות הנחיה ברורה, כולל דד ליין | בתוך כך עדכן אב התינוקת בת החצי שנה שלקתה בתסמונת, על מצבה הקשה

אין נתונים על התסמונת המדאיגה? פורסמה הנחייה
מחלקת קורונה בזיו צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעקבות הדיווחים בתקשורת בשבוע האחרון, על כך ‏שמשרד הבריאות אינו מנטר את היקף המקרים של תסמונת PIMS, שנפוצה בילדים מחלימים מקורונה ואין לו מערכת נתונים מסודרת בנושא - על אף שעד כה דווחו על מעל ל-120 ילדים שסבלו ממנה.

במטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה טענו שהנתונים שנאספו עד עכשיו, אינם משקפים תמונה מדויקת בכדי שיפורסמו "באופן מהימן לציבור, כפי שבכוונתנו לעשות. ברגע שנטייב את איסוף הנתונים, נוכל להציג תמונה מלאה ובצורה אחראית".

אתמול (רביעי) פרסם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הנחיה שנשלחה לבתי החולים, לפיה תחול חובת דיווח על סיבוכים של מחלימי קורונה, לרבות פימס - PIMS אצל ילדים. כך על פי הדיווח ב'חדשות 13'.

במכתבו לבתי החולים כותב פרופ' נחמן אש כי משרד הבריאות פועל להרחיב את הדיווח הממוחשב של בתי החולים לצורך שיפור קבלת ההחלטות.

כחלק מההרחבה שלבקשת אש תבוצע עד 15.11 בעוד כחודש, יכללו נתונים כמו, אבחנות רקע, טיפול תרופתי שניתן למטופל, בדיקות מעבדה, והרחבת האוכלוסייה המדווחת - בדגש על מחלימי קורונה אשר הגיעו לאשפוז מאוחר עם סיבוכי קורונה.

נזכיר כי תסמונת פימס - PIMS עלולה לגרום לסיבוכים קשים במיוחד בקרב ילדים ואף למוות כפי שקרה בתחילת השבוע לנער בן 16 עדן פיומי, שלא התחסן, חלה בתסמונת, ונפטר בשבת בבית החולים בפתח תקווה.

גם תינוקת בת כשנה וחצי שהובאה לבית החולים 'שיבא' בתל השומר לפני כשמונה ימים, מאושפזת במצב קשה בעקבות התסמונת. אביה עדכן הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל כי היא עברה ניתוח של ניקוז דם במוח שלא צלח והדימום חזר. התינוקת נמצאת בסכנת חיים של ממש, ומצבה לא השתפר מאז אושפזה.

משרד הבריאות תסמונת פימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד