י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קידוש השם

חרדי מונה לקונסול הכבוד של הונגריה בבלגיה

הונגריה חנכה אתמול קונסוליה חדשה באנטוורפן ומינתה חרדי לקונסול של כבוד. מדובר בארי אפשטיין, המשמש כיום בין הייתר כמנכ"ל מרכז היהלומים העולמי. בקהילה היהודית בירכו על המינוי, כמו גם חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך

חרדי מונה לקונסול הכבוד של הונגריה בבלגיה
הטקס בקונסוליה ההונגרית צילום: באדיבות המצלם

הקונסוליה ההונגרית החדשה בבלגיה מבססת שורשים היסטוריים עמוקים בקהילה היהודית החרדית של אנטוורפן בבלגיה ובהונגריה וחנכה אתמול (חמישי) קונסוליה חדשה בעיר אנטוורפן. בחנוכת הקונסוליה השתתפו ארי אפשטיין, דמות מוכרת בקהילה החרדית באנטוורפן, שמונה גם כקונסול כבוד. באירוע השתתף גם חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך.

הפתיחה החגיגית של הקונסוליה ההונגרית באנטוורפן התקיימה בנוכחות נכבדים רבים, ביניהם ד"ר טאמאס איבן קובאץ', שגריר הונגריה בבלגיה ולוקסמבורג, עמנואל נחשון, שגריר ישראל, ובארט דה ובר, ראש עיריית אנטוורפן. במקום חולק ספר היסטורי שמתאר את קשר בין הונגריה לאנטורפן.
שערך וכתב הרב אריה טסלר.

כקונסול כבוד, ארי אפשטיין, בוגר תואר ראשון במשפטים וממונה על קידום היחסים בין הונגריה לבלגיה, יקדם קשרים כלכליים ותרבותיים, כולל עם גופים פוליטיים. אפשטיין הוא גם המנכ"ל הנוכחי של מרכז היהלומים העולמי באנטוורפן.

באנטוורפן נמצא ריכוז גדול של יהודים חסידים, ולמעלה מ-50% מהם עם שורשים הונגריים. אחד הצעדים הראשונים שעשה מר אפשטיין היה להשיק במשותף את המכון העולמי ליהודי הונגריה, ולשכן אותו בקונסוליה החדשה. המכון יתמקד בקשרים בין הקהילות היהודיות של אנטוורפן להונגריה, ספר חדש בנושא הושק בטקס החגיגי.

ארי אפשטיין סיפר על הרגעים המרגשים: "התקווה שלנו היא שהספר יתרום לידע על שורשיה ההונגריים של הקהילה היהודית באנטוורפן ויעזור להחיות את הקשר עם העבר בהווה". עוד אמר: "הונגריה היא בית ליהודים במשך יותר מאלף שנים, ומהווה כ-5% מכלל האוכלוסייה ההונגרית מתחילת המאה ה-20". באמצעות הזוועות של מלחמת העולם השנייה והשואה, כמעט כל הקהילה היהודית נמחקה.

על מנת להבטיח שהמורשת היהודית מתועדת לדורות הבאים, בתוך הקונסוליה החדשה הוקם המכון העולמי למוצא יהודי הונגרי (WIJHA). מטרת המכון היא להמשיך ולבנות את הזיכרון הקולקטיבי של יהדות הונגריה כמו גם קהילות יהודיות ברחבי העולם. המכון ישמש נקודת מפגש ליהודים בכל רחבי העולם להתחבר מחדש ולחקור את מוצאם ההונגרי.

בראיון שנערך לאחרונה הצהיר השגריר ההונגרי כי שחיטה כשרה תתאפשר תמיד בארצו, לאחר שבלגיה אסרה על שחיטה כשרה. "קהילות יהודיות שנפגעו תמיד יתקבלו בברכה בהונגריה, שם אפשר שחיטה כשרה. בודפשט היא עיר בטוחה ביותר ליהודים באירופה. אתם יכולים להסתובב חופשי עם כיפה ללא כל דאגה".

עוד אמר, "אנו מאמינים כי לישראל יש את הזכות להגנה עצמית. הדיונים באיחוד האירופי לצערי הם לרוב חד צדדיים והמצב מוצג לעתים קרובות. בצורה לא הוגנת. ישראל היא מגדלור של דמוקרטיה בלב המזרח התיכון. ישראל שותפה ובעלת ברית, תמיד נתמוך בישראל, ללא קשר להצהרות האנטי ישראליות הרבות באיחוד האירופי".

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך אמר לתקשורת לאחר הטקס: "ארי אפשטיין הוא דוגמה מצוינת למנהיגות עסקית מצליחה בתוך הקהילה היהודית והוא גורם לכולנו להיות גאים מאוד. אני מאחל לו המון הצלחה בעתיד עם תפקידו החדש".

מיכאל פרייליך קונסוליה חרדים אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד