י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הוכרז על יום אבל

נשיא לבנון נשבע: האחראים לאלימות יישאו באחריות

אמש פרצו מהומות קשות בדרום מזרח ביירות בין חמושים, בהם צלפים, לתומכי חיזבאללה ומפלגת אמל השיעית | נשיא לבנון נשבע כי האחראים לאלימות שפרצה ביום חמישי בביירות יישאו באחריות | העימותים הסתיימו אך המצב בשטח עדיין מתוח

נשיא לבנון נשבע: האחראים לאלימות יישאו באחריות
חמוש בלבנון במהלך המהומות צילום: צילום מסך

נשיא לבנון אמר כי אנשים שעומדים מאחורי האלימות במדינתו אמש, יישאו באחריות. בנוסף, ראש הממשלה הכריז על יום אבל. בנאום שנשא נשיא לבנון מישל עון בטלוויזיה לאחר המהומות בביירות שהובילו לשישה הרוגים ועשרות פצועים, אמר עון כי "לא מקובל שנשק הוא שוב אמצעי התקשורת בין היריבות הלבנוניות".

הוא הוסיף כי "האלימות תהיה תחת מעקב" וכי הוא לא יאפשר לאלימות שהיתה ביום חמישי לחזור על עצמה בשום פנים ואופן. הנשיא הגדיר את האירועים שהתרחשו בביירות כ"לא מקובלים" ואמר כי הוא "לא יאפשר לאף אחד לקחת את לבנון כבני ערובה לאינטרסים שלהם".

ראש ממשלת לבנון הודיע ​ כי יום שישי יהיה יום אבל ציבורי על ההרוגים, הוא הוסיף כי הממשלה מחויבת לקיים בחירות על פי תאריכים חוקתיים, אם כי האלימות של הייתה "מייאשת". הוא אמר כי הממשלה תישאר בשלטון ותטפל בחקירת הפיצוץ בנמל ביירות, ראש הממשלה, נג'יב מיקאתי, מסר שהמצב חזר לשגרה ושצבא לבנון הודיע לו שהמצב הבטחוני ברחוב השתפר. בשיחה עם העיתון הלבנוני א-נהאר מיקאתי התנצל בפני העם הלבנוני על האלימות היום בביירות. מיקאתי הוסיף שהטיפול בחקירת הפיצוץ בנמל ביירות יימשך ברוגע ושהפתרון היחיד בלבנון הוא השיח.

עומרי חיים מ'כאן חדשות' סיכם את התפרצות העימות. באזור השעה 12:00 פרץ עימות מזוין בא-טיונה שבדרום מזרח ביירות, בין חמושים, בהם צלפים, לתומכי חיזבאללה ומפלגת אמל השיעית, עת שאלה הפגינו נגד טארק אל-ביטאר - השופט המוביל את חקירת הפיצוץ שארע בנמל ביירות לפני יותר משנה וגבה את חייהם של יותר מ-200 בני אדם.

לפחות 6 בני אדם איבדו את חייהם היום במהלך העימותים, עשרות נפצעו. אזרחים ברחו מבתיהם באזור תחת אש מחשש שייפגעו. צבא לבנון הגיע לא-טיונה במטרה להשתלט על המצב; עם זאת, העימותים נמשכו כ-4 שעות, והמצב בשטח עדיין מתוח.

ראש הממשלה, נג'יב מיקאתי, קרא לנהוג באיפוק ולא להיגרר למלחמת אחים, כלשונו. ארגון חיזבאללה ותנועת אמל השיעית הפנו בהודעה משותפת את האצבע המאשימה למפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצרית, בראשה עומד סמיר ג'עג'ע: "יש לבוא חשבון עם האחראים לה", כתבו.

לבנון ביירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד