י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לא ידח ממנו נידח

החסידים התבדחו עם הכומר ונדהמו לגלות את מוצאו היהודי

גבאי מרכז חב"ד העולמי הרב יוסף יצחק קרץ, גילה באקראי כומר בן 90 בנם של הורים יהודים שנרצחו בשואה, הכומר נמסר לכנסיה כילד וגדל ככומר, הם קבעו לשמור על קשר והוא הוזמן ל-770

החסידים התבדחו עם הכומר ונדהמו לגלות את מוצאו היהודי
הרב יוסף יצחק קרץ עם הכומר צילום: באדיבות המצלם

גבאי של מרכז חב"ד העולמי 770 בקראון הייטס בניו יורק הרב יוסף יצחק קרץ מספר על סיפור לא שגרתי שאירע לו אתמול ברחובות מנהטן, הרב יצא עם מספר צעירים מחב"ד, הוא סיפר שאחד מהם שאל את הכומר כבדיחה אם הוא יהודי, אחד מהם אומר ל'בחדרי חרדים' כי "מה פתאום לשאול כומר עם הבגדים וצלב גדול על החזה אם הוא יהודי" אבל "שאלנו סתם ככה".

הרב מספר כי הוא השיב בחיוב, "אמרנו לו, מה הפירוש? אימא שלך יהודייה? הוא אמר לנו כי שני ההורים שלו יהודים" הוא סיפר להם איך הוא התגלגל לכנסיה והפך לכומר.

הרב יהודה פבזנר עם הכומר

הוא נמסר כילד לכנסיה, וכך שרד את השואה, אח"כ התחיל ללמוד להיות כומר קתולי, ורדפו אותו בלימודים, הוא סיפר שגם המורה שלו נולד כיהודי, ואמר לו, "יהודי תמיד נרדף עד שהוא נהיה כומר מוצלח".

הרב שאל אותו למה הוא לא מגיע לבית הכנסת, הוא ענה: "מותר לכומר להגיע לבית הכנסת?" הרב ענה לו "אני עובד בבית הכנסת המרכזי של ליובאוויטש בקראון הייטס, ואני מזמין אותך", הוא ביקש כרטיס ביקור, ואמר שישמור על קשר.

בינתיים שאר הצעירים עזרו לו להשיג מונית. נתנו לו כסא לשבת עד שהמונית תגיע, בסופו של דבר הוא יהודי כמעט בן 90, אך אמר שהוא יגיע לבקר.

כומר יהודי חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד