ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
תכנית הגרעין

איראן לאו"ם: "מזהירים את ישראל מפני הרפתקה צבאית"

המדינה שמנהיגיה לא פעם איימו בפומבי להשמיד את ישראל, הגישה פנייה רשמית לראש מועצת הביטחון של האו"ם, בה נטען כי צה"ל מאיים על שלומה ועל שלום היציבות באזור: "מספר האיומים מצד ישראל עלה בצורה מדאיגה"

איראן לאו"ם: "מזהירים את ישראל מפני הרפתקה צבאית"
ארכיון הגרעין האיראני צילום: ממשלת ישראל

שגריר איראן באו"ם, מג'יד תחתורוואנצ'י הטיח בישראל האשמות על תוקפנות מצידה באזור והתלונן על כך בפני ראש מועצת הביטחון של האו"ם, כך דווח בסוכנות הידיעות 'תסנים' באיראן. "במהלך החודשים האחרונים עלה מספר האיומים הפרובוקטיביים וההרפתקנים של המשטר בישראל בהתמדה מדאיגה", כתב השגריר האיראני במכתבו הרשמי.

תחתורוואנצ'י התנגח בעבר בישראל, כך, לפני מספר שבועות התלונן נגד נאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט וטען כי הוא "מלא שקרים". באותו נאום אמר בנט כי איראן מנסה לשלוט באזור. על כך אמר השגריר: "נאומו של ראש ממשלת ישראל היה מלא בשקרים על איראן".

"המחאה שלנו נגד האיומים הקודמים של המשטר ב-2021 באה לידי ביטוי במכתבינו למועצת הבטחון של האו"ם ב-1 בפברואר, 12 באפריל, 27 באוגוסט וב-14 בספטמבר", הוסיף תחתורוואנצ'י בפנייתו. עוד נאמר כי קיימים איומים שיטתיים מפורשים מצד 'המשטר' הישראלי וכי הדבר מהווה הפרה של החוק הבינלאומי.

יש לזכור שאזהרה זו מגיעה מפי מדינה שמנהיגיה איימו לא פעם להשמיד את ישראל. "העובדה שהמשטר הישראלי ממשיך 'להרוס את יכולות איראן' מוכיחה ללא ספק כי היא היתה אחראית להתקפות טרור נגד תכנית הגרעין השלווה שלנו בעבר", אמר שגריר איראן. "בהתחשב בהיסטוריה המאיימת של שיטות היציבות של המשטר הישראלי באזור, כמו גם המבצעים הסמויים שלו נגד תכנית הגרעין של איראן, יש לטפל במשטר כדי לעצור את כל האיומים וההתנהגות המפריעה", הוסיף.

גרעין איראני איום איראני או"ם תקיפה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד