י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פתרון זול ובהישג יד

מחקר ישראלי מצא תרופות המונעות גרורות סרטניות

מחקר ייחודי בישראל שנערך לאורך חמש שנים, התגלו שתי תרופות שהצליחו למנוע באחוזים גבוהים במיוחד את חזרת סרטן מעי הגס והלבלב | הפלוס של התרופות? זולות במיוחד

מחקר ישראלי מצא תרופות המונעות גרורות סרטניות
בית מרקחת. אילוסטרציה צילום: unsplash

מחקר ישראלי שנערך למציאת תרופה המונעת את חזרת הסרטן מעי הגס והלבלב לאחר הסרתו, דבר של"ע שכיח וקורה לחולים רבים לאחר ניתוחים שעוברים. מצא כי שתי תרופות שקיימות שנים רבות בעולם הרפואה וידועות כבעלות פרופיל בטוח בשם 'אטופן' ו-'דרלין' הקיימות למניעת לחץ ודלקות, הצליחו למנוע את חזרת הגרורות. זאת במחקר שנערך כ-5 שנים ב-87% מהמקרים. "התוצאות מדהימות, הם הפתיעו, אפילו אותנו".

באותו מחקר הייתה קבוצה נוספת שהשתתפה, וקיבלה תרופה דמה, שם אחוזי החזרה של הגרורות בסרטן מעי הגס היה כ-50% מהמקרים במחקר לאורך החמש שנים.

פלוס נוסף של שתי התרופות שהשפעתן בהחלט מעודדת, הוא מחירן הזול במיוחד, זאת בעוד חולי סרטן נאלצים לשלם בשנה מאות אלפי שקלים על הטיפולים השונים.

מוביל המחקר אמר, כי "המטרה הייתה לצמצם התפתחות גרורתית אחרי שמורידים את הגידול הראשוני, תגובות הלחץ והתגובות הדלקתיות לקראת הניתוח, מעצימות את התהליכים הגרורתיים, וכשהצלחנו לחסום אותם, הצלחנו להפחית באופן משמעותי את החזרה של הסרטן לאחר הניתוח"

אחד החולים שהשתתף במחקר אמר, "ביולי 2020 גילו לי סרטן מעי הגס, לקחתי את שתי התרופות, מיד הרגשתי שינוי. הגעתי לניתוח מאוד נוח. עברו עשרה חודשים מאז הניתוח וכרגע אני נקי"

פרט שחשוב להדגיש - למרות הממצאים המבטיחים, מספר המשתתפים במחקר היו עשרות בלבד. כרגע מובילי המחקר יוצאים למחקר גדול יותר עם מאות חולי סרטן. המחקר נערך בבתי החולים, שיבא איכילוב וסורוקה, ובעתיד הקרוב גם בהדסה.

סרטן מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד