ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מראות קשים

שר ההגנה לשעבר: "הצפייה בנסיגה מקאבול גרמה לי לחלות"

שר ההגנה של ארה"ב לשעבר, רוברט גייטס, אומר כי התמונות של הנסיגה הכאוטית והעקובה מדם של כוחות אמריקאים מאפגניסטן באוגוסט האחרון גרמו לו לחלות פיזית

שר ההגנה לשעבר: "הצפייה בנסיגה מקאבול גרמה לי לחלות"
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: צבא ארה"ב

שר ההגנה לשעבר של ארה"ב, תקף את הנשיא ביידן ואת קודמו בתפקיד דונלד טראמפ, וזעם על אופן היציאה מאפגניסטן, "זה היה ממש קשה שם כמה ימים", אמר גייטס בראיון לתוכנית "60 דקות" של רשת CBS בראיון שישודר ביום ראשון. "למעשה לא הרגשתי טוב, והבנתי שזה בגלל מה שקורה בקאבול. והייתי פשוט כל כך בדאון לגבי הדרך שבה זה נגמר, ואני מניח שהתחושה השנייה שהייתה לי היא שכנראה זה לא היה צריך להתבצע כך".

גייטס, ששימש כמזכיר ההגנה תחת ג'ורג בוש וברק אובמה, כתב בזיכרונותיו שג'ו ביידן "טעה כמעט בכל נושא מדיניות החוץ והביטחון הלאומי בארבעת העשורים האחרונים", הוא מאשים את שניהם, את הנשיא הנוכחי, ואת הקודם דונלד טראמפ לפיאסקו של אפגניסטן.

"אין ספק שהצבא רואה בנסיגה את החלק המסוכן ביותר במבצע", אומר גייטס לאנדרסון קופר, "אבל באמת היה להם הרבה זמן לתכנן, החל מההסכם שהשיג הנשיא טראמפ עם הטליבאן, זה היה בפברואר 2020". לאחר שההסכם הזה נרקם, טוען גייטס, ממשל טראמפ היה צריך לעבור במהירות לתוכנית הוצאת בעלי הברית האפגניים מהמדינה. "לאחר שהודיע ​​ביידן באפריל כי כוחות ארה"ב ייצאו מאפגניסטן עד יום השנה ה-20 להתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001, הוא היה צריך להתחיל בפינויים מייד".

הוא הוסיף כי "אם התחלת עם הרעיון שאנחנו יוצאים משם לגמרי, אני חושב שתצטרך להיות די נאיבי כדי לא להניח שדברים יסתיימו בצורה גרועה ברגע שהנסיגה תסתיים", אמר גייטס.

טראמפ ובכירים אחרים בממשלו טענו כי ההסכם בפברואר 2020, התבסס על כך שהטליבאן יעמוד בתנאים מסוימים. ממשל ביידן מצידו האשים את ממשל טראמפ בהזנחת התהליכים הרשמיים לסיוע לאפגנים להשיג מקלט בארה"ב. גייטס אומר שהוא לא מאמין שהצבא האמריקאי יכול לשמש לבניית אומות במדינות כמו אפגניסטן ועיראק.

אפגניסטן ג'ו ביידן דונלד טראמפ שר ההגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד