י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בעת פגישה עם תומכים

אירוע טרור: ‏חבר פרלמנט בריטי נדקר למוות

חבר הפרלמנט הבריטי דייוויד אמס נדקר למוות ביום שישי האחרון בעת פגישה עם תומכים | המשטרה הבריטית הודיעה כי הרצח ‏הוא אירוע טרור | חשוד כבן 25 נעצר

אירוע טרור: ‏חבר פרלמנט בריטי נדקר למוות
דייוויד אמס במקום בו נדקר שעות ספורות לאח"מ צילום: מתוך הטוויטר שלו

חבר פרלמנט בריטי בשם דיוויד איימס, ממפלגתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, נדקר ביום שישי האחרון בכנסייה המתודיסטית בלפייר בעיר סאות'אנד און סי במחוז אסקס, איימס קיבל טיפול רפואי במקום, אך הוא מת מפצעיו. חבר הפרלמנט מייצג את מחוז אסקס.

המשטרה המקומית עצרה חשוד בן 25 בדקירה. מהחקירה עולה כי הדוקר הוא ממוצא סומלי והיה שייך לאסלאם הקיצוני. במשטרה סבורים שהוא פעל לבדו וללא סיוע. המשטרה הודיעה כי מדובר באירוע טרור, אך בבריטניה מדווחים, כי הוא לא היה במאגר נתונים של חשודים בטרור.

רשת סקיי ניוז דיווחה, כי אדם נכנס למפגש תומכים עם חבר הפרלמנט ודקר אותו מספר פעמים, הניסיונות להצילו לא צלחו הוא מת מפצעיו. חבר הפרלמנט לא החזיק בתיק מסוים, אך היה פעיל מאד בכל הנוגע לרווחת בעלי חיים.

מנהיג האופוזיציה בבריטניה, קיר סטארמר הגיב לידיעה ומסר: "אני מזועזע מהחדשות, חושב על דיוויד ובני משפחתו". מיכאל פבריקנט, חברו למפלגה כתב: "דיוויד הוא בין האנשים האהובים והאכפתיים בפרלמנט, זה פשוט נורא".

בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה אמר בתגובה לאירוע הטרור, כי "אנשים המומים ועצובים, איבדנו חבר וקולגה אהוב מאוד". שרת הפנים, פריטי פאטל, ספדה לדיוויד כ"איש העם שנהרג כשהוא עושה עבודה שאהב". ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ומנהיג הלייבור סר קייר סטארמר הניחו פרחים במקום בשבת בבוקר.

פרלמנט בריטניה בוריס ג'ונסון פיגוע דקירה רצח דייוויד איימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד