י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שיתוף פעולה מבורך

ראש הסהר האדום בירדן: "שלחתי ירדנים לארץ, ואשלח שוב"

ראש הסהר האדום הירדני שיבח את שיתוף הפעולה בין ישראל לירדן, ואמר כי "הכשרת חובשים ירדנים עם חובשים ישראלים, הכינה את החובשים שלנו לקורונה"

ראש הסהר האדום בירדן: "שלחתי ירדנים לארץ, ואשלח שוב"
אמבולנס הסהר האדום צילום: pixabay

מוחמד אל-חדיד ראש הסהר האדום הירדני, היה אורח הכבוד של מד"א בריטניה לציון יום השנה הראשון להסכמי אברהם. נשיא הסהר האדום הירדני דיבר על איך הכשרה בישראל סייעה לאמן חובשים בארצו להתמודד עם משבר הקורונה.

מוחמד אל-חדיד הירדני, שסלל באופן אישי את הדרך לכניסתו של מגן דוד אדום לארגון הצלב האדום הבינלאומי והסהר האדום בשנת 2006 - היה אורח הכבוד בבריטניה לציון יום השנה הראשון להסכמי אברהם.

ירדן לא נחשבת לידידה גדולה של ישראל, אלא מנהלת יחסים הכרחיים עם ישראל ובאם ראש הסהר האדום הירדני משבח את ישראל, זה לא דבר של מה בכך.

הוא ניצל את ההזדמנות כדי להזהיר כי "מנהיגי המדינות שחתמו על ההסכמים חייבים להבטיח נורמליזציה לשיפור בחייהם של אנשים כדי להימנע מכישלונות השלום בין ארצו לבין ישראל ב-1994".

"זה לא מספיק לחתום על הסכמים, אלא של ירדן ואלה של מצרים, מכיוון שההסכם עם מצרים וירדן התמקד יותר בנושאי ביטחון. האנשים צריכים לראות פרויקטים משותפים במזרח התיכון כדי לוודא שנוכל לשפר את איכות החיים של אנשים רגילים". הוא אמר כי אין להתעלם מהעימות עם הפלסטינים, כאשר הצורך במשא ומתן יוביל לפתרון שתי המדינות.

"זה ארגון פנטסטי. שלחתי קבוצה של סטודנטים ירדנים לישראל. יכולתי לשלוח אותם למדינות אחרות, אבל הם יכולים לנסוע שעה אחת ולהגיע לישראל. הם שהו שם ארבע שנים ורכשו הרבה חברים. מד"א אימן אותם והכשיר אותם היטב. עכשיו רבים מהם עובדים במרכז שלנו והיו שותפים למשבר הקורונה". הוא חשף כי ירדנים ישתתפו בסדנה בתל אביב בדצמבר כדי להתכונן לרעידות אדמה באזור.

העיתון היהודי הבריטי Jewish News דיווח, כי הוא פונה מדי פעם לשגרירות ישראל בעמאן "כאשר הפלסטינים זקוקים לעזרה", ובקשותיו "נופלות על אוזניים קשובות", אמר.

"אנחנו אף פעם לא מדברים על פוליטיקה עם עמיתינו. אולי יש לנו הבדלים אבל המשותף הרבה יותר חזק. למה לדבר על עניינים טריווליים? צבע הדם אינו מבחין בין ערבי ליהודי". עוד דווח, כי הקשר החזק שהתפתח עם הסהר האדום הירדני, באמצעות עבודתו ההומניטרית של ד"ר אל-חדיד, יורחב עם השותפים החדשים של ישראל, (בחריין ואיחוד האמירויות ומרוקו) בחודשים הקרובים.

בסוף השבוע דווח בבריטניה, אושיית טלוויזיה הצטרף לגיוס תרומות של מגן דוד אדום בבריטניה, כדי ללמוד כיצד ישראל ושכנתה עובדים יחד כדי להציל חיים.

רוברט רינדר שיבח את שירותי החירום והרפואה הלאומיים של ישראל כ"דוגמא עוצמתית למה שישראל יכולה להיות במיטבה". איש הטלוויזיה רוברט רינדר בילה ארבעה ימים בגיוס תרומות של מגן דוד אדום בבריטניה, הטיול כלל את פטרה, ואדי רום, עקבה וים המלח. כמו גם לקבל הבנה כיצד ישראל ושכנתה עובדים יחד כדי לעזור להציל חיים. רינדר שיבח את שיתוף הפעולה ההדוק של הסהר האדום הירדני (JNRCS) ומד"א.

במסגרת ביקורו פגש רינדר את ד"ר מוחמד אלחדיד, נשיא הסהר האדום הירדני שאותו הגדיר כ"אדם מעורר השראה במובן האמיתי של המילה". הוא אמר כי "לא תמיד ישראל מראה את הטוב ביותר, אך מד"א היא דוגמה עוצמתית למה שישראל יכולה להיות במיטבה".

הטיול, שנמשך בין ה-3 באוקטובר ל-10 באוקטובר, גייס עד כה 30,000 פאונד (כ-130 אלף שקל) שייתרמו לצורך בנייה מחדש של תחנת אמבולנס מד"א ברהט.

ירדן מד"א סהר האדום ישראל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד