י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בזמן קיום כנס נגדי

נאצים הקרינו מסרים של הכחשת השואה על בית הכנסת

בעת קיום כנס נגד אנטישמיות בעיר מאלמו בשבדיה, הקרינו נאצים על גבי בית כנסת מסר אנטישמי לפיו השואה היתה הונאה. המשטרה חוקרת

נאצים הקרינו מסרים של הכחשת השואה על בית הכנסת
בית כנסת צילום: pixabay

נאצים הקרינו מסרים של הכחשת השואה על בניין בית הכנסת בשבדיה, על רקע כנס בינלאומי נגד אנטישמיות. המשטרה השבדית חוקרת כיצד המילים "השואה הייתה הונאה" הוקרנו על בית הכנסת המרכזי בעיר מאלמו, בזמן שהעיר קיימה פורום בינלאומי למאבק באנטישמיות.

ההקרנה נראתה בבית הכנסת של מאלמו ובבניינים אחרים בערים ברחבי דרום שבדיה ביום רביעי בלילה, יום הפורום הבינלאומי של העיר בנושא זיכרון השואה והמאבק באנטישמיות. כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. תנועת ההתנגדות הנורדית (NMR) האנטישמית לקחה אחריות על המעשה.

ראש ממשלת שוודיה: "עלינו להשקיע יותר בתרבות היהודית בשבדיה"

המשטרה מתייחסת למקרה כפשע שנאה. כך דווח בשוודיה. למרות התקרית, קתרינה פון שנורביין, רכזת הנציבות האירופית למאבק באנטישמיות, אמרה ביום שישי לסוכנות הידיעות היהודית JTA כי היא חושבת שהוועידה מראה כי "אפשר לשנות", היא הוסיפה, "העובדה שהוועידה התקיימה במאלמו שולחת מסר, שדברים כאלה לא יתקבלו", אמרה שנורביין.

מנגד מנהיגי הקהילה היהודית שהשתתפו בכנס נפרד בבריסל, אמרו כי התוכנית של האיחוד האירופי להילחם באנטישמיות "אינה רצינית" מכיוון שהיא אינה מתייחסת לשני נושאים, איסורים על שחיטה כשרה וניסיונות לאסור קיום ברית מילה על פי ההלכה.

אנטישמיות בשבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד