י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בכינוס ענק והיסטורי

ראש ישיבת מיר: "ראינו ניסים גלויים בזכות הגר"ח"

במלאת עשור להסתלקותו של ראש ישיבת מיר, הגרנ"צ פינקל זצ"ל, התקיים אמש (מוצ"ש) בהיכל הישיבה בירושלים כינוס ענק בהשתתפות אלפים בראשות שר התורה הגר"ח קנייבסקי שהגיע במיוחד. הצלם שלומי כהן מגיש תיעוד מהמעמד ההיסטורי

ראש ישיבת מיר: "ראינו ניסים גלויים בזכות הגר"ח"
כינוס העשור בישיבת מיר צילום: שלומי כהן

מעמד היסטורי נערך במוצאי שבת בישיבת מיר בירושלים במלאת עשור להסתלקותו של ראש ישיבת מיר הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל שהסתלק בפתע פתאום. האירוע הועבר בשידור ישיר לכל בתי המדרש ולרחבת ישיבת מיר בשכונת בית ישראל. 

מדובר בכינוס היסטורי שבו הגיע באורח היסטורי שר התורה הגר"ח קנייבסקי שלראשונה בחייו הגיע לישיבת מיר להשתתף בעצרת הגדולה ששולב במעמד 51 סיומי הש"ס שנלמדו לזכרו של הגרנ"צ זצ"ל. 

את המעמד הנחה הגאון רבי נתן צבי פינקל בנו של הגר"א זצ"ל ובמעמד נשאו דברים ראשי הישיבה הגרא"י פינקל, וכן הגר"י אזרחי. את המשא המרכזי נשא הגרב"מ אזרחי ואת דבריו של הגר"ח הביא בנו הגאון רבי יצחק שאול קנייבסקי.

מי שכובד במעמד סיום הש"ס היה הנגיד ר' שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג'לס שאמר את ה'הדרן', ואחיו של הגרנ"צ זצ"ל כובד בתחילת הש"ס. 

ראש הישיבה הגרא"י פינקל קרא לכל בני הישיבה, מי שמוכר איזה מסר מיוחד מהראש ישיבה זצ"ל, או מעשה וכיוצ"ב לכתוב את זה ולהעביר למערכת ולאחראי, לקראת ספר שיצא לאור.

בדברים שנשא בפני שר התורה הגר"ח קנייבסקי דיבר הגרא"י פינקל על שנת הקורונה הקשה שהייתה לעולם התורה והודה לשר התורה על טרחתו על בואו למעמד הנשגב.

בדבריו אמר רבי לייזר יהודה: "כמה אנו חייבים הכרת הטוב למרן שליט"א, על היותו עמוד האש ההולך לפני המחנה שלאורו ניסע ונלך, תורתו וברכתו מאירה את הדרך ובפרט בשנה וחצי האחרונים בעת תהפוכות העולם, שאיש לא ידע מה ילד יום, כאשר המשחית הכה בעולם ומאות מילונים נפגעים ואין לאיש מענה ועצה".

"ובשעה קשה זו עמד מרן שר התורה ויצא מגדרו, ועמד כעמוד האש להאיר לנו את הדרך אשר ילכו בה, שלא להשבית את הלימוד כהוא זה, בו בזמן שהרבה ישיבות נסגרו למחצה לשליש ולרביע, עמדה לנו ברכתו ואמר שלא יהיה שום פגע ומכשול מלימוד התורה, אלא אדרבה אין שמירה כתורה ואין סכנה כריפיון בלימוד התורה, וברוך ה' הלכנו לאורו וראינו ניסים גלויים שאין לשער, אשרי בני התורה שאלו מנהיגיו".

צפו בתיעוד מסכם של הצלם שלומי כהן 

ישיבת מיר הגרנ''צ פינקל הגר''ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד