י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל המתיחות בממשלה

רה"מ בנט לשרים: "אין טעם להרעיד את הספינה; שבענו מחלוקות"

ראש הממשלה בנט התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה למתיחות בין שרים בממשלה ערב העברת התקציב וביקש מחברי הממשלה להתגבר ו"לא להרעיד את הספינה" | בנט שיבח את התקציב שיובא בקרוב להצבעה: "תקציב חשוב, גדוש רפורמות, שמחזיר את המדינה למסלול"

רה"מ בנט לשרים: "אין טעם להרעיד את הספינה; שבענו מחלוקות"
בנט והשרים בישיבת הממשלה צילום: Alex Kolomoisky/POOL

בצל המתיחות בין שרים בממשלה שנמתחת מהקצה הימני לשמאלי, ראש הממשלה נפתלי בנט דיבר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית וביקש מחבריו לממשלה להדחיק את חילוקי הדעות ו"לא להרעיד את הספינה".

תחילה התייחס רה"מ לירידה בתחלואה: "בשעה טובה - בסוף השבוע ירד מספר החולים הקשים בקורונה מתחת ל-400, והמגמה החיובית נמשכת. אפשר לומר בזהירות שאנחנו מנצחים את הגל הרביעי, את גל הדלתא, אבל - זה לא נגמר עד שזה נגמר. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז, ולא מורידים מסכות".

בנט סיפר על הערכות לבדיקות המוניות במערכת החינוך למניעת בידודים: "משרדי הבריאות והחינוך יגישו לי המלצות בעקבות פיילוט הכיתה הירוקה ומחר נקבל החלטה סופית בעניין הרחבת הכיתה הירוקה לכלל מערכת החינוך ולגני הילדים. ההיגיון החדש הוא בדיקות במקום בידודים".

בנט התייחס לתקציב המדינה שיובא בקרוב להצבעה: "מדובר בתקציב חשוב, גדוש רפורמות, שמחזיר סוף סוף את המדינה למסלול ומביא בשורות רבות לאזרחי מדינת ישראל. כאן מגיעה מילה טובה לידידי, שר האוצר אביגדור ליברמן, ובכלל לכל שרי הממשלה על שיתוף הפעולה".

בנט הוסיף: "אני קורא כאן לחבריי סביב שולחן הממשלה, ובמיוחד לחברי הכנסת בקואליציה: אנחנו צריכים עכשיו להתמקד בהעברת התקציב, זו המשימה העיקרית לשבועות הקרובים. לשמור על היציבות הקואליציונית כדי שנוכל לקדם את המטרות המשותפות שלשמן התכנסנו ויצאנו לדרך יחד".

בנט התייחס למתיחות בין שרים בממשלה ואמר: "בואו נתמקד, במיוחד בשבועות הקרובים ובכלל, במשותף ולא במחלוקות". הוא הדגיש כי "אין טעם להרעיד את הספינה. "גם כשממש בוער להגיב, כשמישהו בטוח שהוא צודק - לחשוב על המטרה הגדולה יותר".

לסיום אמר רה"מ, "העם שבע מחלוקות וריבים קטנוניים, הוא מצפה מאיתנו, מחברי הממשלה וחברי הקואליציה, למשהו אחר. אני משוכנע שנצליח".

הפרשן הפוליטי ב"ערוץ 12" עמית סגל סיפר בטורו בסוף השבוע האחרון ב"ידיעות אחרונות" על עומק האיבה בין גנץ לרה"מ בנט. "העוינות בין לשכות שר הביטחון וראש הממשלה עמוקה יותר אפילו משמתואר בתקשורת. 'מתח מטורף', מגדיר זאת אחד הנוכחים".

לדבריו, "מילא רון ארד או, להבדיל, הפגישה עם אבו־מאזן, הסכסוך מתבטא גם במריבות מטופשות עד כאב: בקבינט הקורונה שעבר ביקש שר הביטחון לעלות בשיחת וידיאו, בגלל קושי טכני להשתתף".

"בלשכת ראש הממשלה סירבו בתוקף. התפתח סכסוך קולני, רווי דציבלים, על השאלה הרת הגורל אם בני גנץ יעלה בזום, או לא. בסוף עלה".

סגל מספר כי "בשישי שעבר נשלח דרך שטח ההפקר מתווך, השר חילי טרופר מכחול לבן, גדול נאמניו של גנץ אבל גם ידיד אישי של בנט. במשך שעה ארוכה ניסו השניים לצנן את הרוחות הלוהטות ולהפיג את החשדנות ההדדית הכרונית".

"בשתי המפלגות ספקנים באשר לסיכויים לשלום בר־קיימא, במקרה הטוב בונים שם על הודנה", כך בטורו של סגל.

נפתלי בנט תקציב המדינה איווט ליברמן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד