י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאור הבטחת משרד הבריאות

המתמחים דוחים את ההתפטרות ההמונית ביממה

ארגון המתמחים מודיע היום כי הוא דוחה ביממה את הגשת מכתבי ההתפטרות ההמונית של המתמחים והסטז'רים בעקבות הבטחת משרד הבריאות למציאת פתרון

המתמחים דוחים את ההתפטרות ההמונית ביממה
מחאת המתמחים צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ארגון המתמחים הודיע היום (ראשון) כי החליט לדחות ביממה את הגשת מכתבי ההתפטרות של מאודת סטז'רים ומתמחים במסגרת המאבק להורדת שעות המשמרות. לפי ארגון המתמחים הדחייה לאחר הבטחה של משרד הבריאות למצוא פתרון לסיום המשבר.

לפי התוכנית המקורית, מאות מתמחים וסטז'רים היו אמורים להגיש היום מכתבי התפטרות להנהלות בתי החולים שבהם הם מועסקים. ההתפטרות אמורה להיכנס לתוקף בתוך כשבועיים עד חודש, בהתאם להסכם העבודה של כל מתפטר, כך שחסרונם בבתי החולים לא יורגש באופן מיידי.

בארגון המתמחים הוסיפו כי הגשת מכתבי ההתפטרות מתוכננת כעת למחר בשעה 13:00.

יו"ר ארגון מרשם, ד"ר ריי ביטון, כתבה בפייסבוק: "לא נכנעים למתווה משרד הבריאות שלא מעגן קיצור תורנויות בביה"ח במרכז. גם לא בפריפריה מעבר לשנה! ומתעלם מ-90% מהמתמחים, בלי שום תוכנית סדורה להמשך! נלחמים עכשיו בשביל קיצור תורנויות אמיתי לכולם! זה המאבק של כולנו. מתמחים ומתמחות, סטאז'רים וסטאז'ריות, במרכז ובפריפריה, בכל המחלקות. מה שיקרה בימים הקרובים יקבע את עתיד הרפואה בישראל ואת גורל כל המאבקים הבאים שלנו — הסכם השכר, שיפור ההכשרה, תנאי העסקה ועוד! רק מאוחדים וחזקים, נוכל להביא קיצור תורנויות אמיתי".

במכתב ששלחו המתמחים לשר הבריאות בתחילת שבוע שעבר, כתבו: "בצער רב, אנו מודיעים לך על התפטרותנו מתפקידנו" על סיבת ההתפטרות הם מציינים במכתב, "ההחלטה הזאת באה בעקבות ההחלטה שלא להחיל את 'מתווה קיצור התורנויות' באופן גורף ‏ולאפשר את המשך הפגיעה בחיי ובבריאות מטופלינו, בחיינו האישיים וחיי ‏משפחותינו".

עוד הם כתבו: "בלב כבד אנו נאלצים להודיע לך על התפטרותנו, אנו עושים זאת בראש מורם ובראיה מפוכחת. עומדים לנגד עינינו סבינו וסבותינו אשר לא פיללו לפגוש רופא ‏טרוט עיניים בבואם למצוא מזור".

לסיום כתבו המתמחים המתפטרים מבית החולים איכילוב: "נמשיך לפעול למען מטופלינו, כפי שנשבענו ‏- לא נקבל את הנגיעה במטופלים, משפחתנו ובריאותנו היום, ובעתיד".

חשוב להדגיש - כי עד שהמתמחים לא יגישו מכתב התפטרות למעסיקיהם, ההתפטרויות במכתבים הינן סמליות בלבד. כמו היום, וכמו ההתפטרות ההמונית בשבוע שעבר שהוגשה במשרד הבריאות בתל אביב.

בתוך כך, בהמשך לפגישה הכושלת אתמול, בין שר הבריאות ניצן הורוביץ ליו"ר ארגון המתמחים הרפואיים 'מרשם', סיפרה הבוקר (שני) הד"ר איריס אדלר, מתמחה ברפואה דחופה לשעבר שהשתתפה בפגישה עם משרד הבריאות. לרזי ברקאי בגלי צה"ל: "שר הבריאות הקשיב לנו, אך לצערי אנחנו שבעים מהבטחות".

עוד הוסיפה הדר' אדלר, כי לפני 10 שנה "דיברו איתנו על פיילוטים, וגם עכשיו ממשיכים. אנחנו יודעים שיש גורמים שמטרפדים את המהלך כי הם לא רוצים שינוי במערכת".

מתמחים התפטרות משרד הבריאות ניצן הורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד