י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחרי הגט ב'זום'

מבצע חובק עולם: היהודי שחולץ מאפגניסטן בדרך לישראל

זבולון סימן טוב, היהודי האחרון שהתגורר באפגניסטן, חולץ בשלום ונמצא בדרכו לישראל עם חניית ביניים בטורקיה | כל הפרטים על מבצע החילוץ

מבצע חובק עולם: היהודי שחולץ מאפגניסטן בדרך לישראל
זבולון סימן טוב במטוס צילום: באדיבות המצלם

זבולון סימן טוב, היהודי האחרון שהתגורר באפגניסטאן עד להשתלטות מורדי הטליבאן, נחת בשעה האחרונה בטורקיה, ומשם יעשה את דרכו לישראל.

היהודי האחרון שחולץ מאפגניסטן יגיע כבר בימים הקרובים לישראל, על פי הדיווח של רועי קייס ב'כאן חדשות', זבולון סימן טוב ימתין כמה ימים בטורקיה עד שיסודר לו אישור כניסה לישראל, על פי הדיווח, הוא יעבור בדיקת קורונה מאחר והוא לא התחסן, באפגניסטן ובפקיסטן שם שהה בימים שאחרי החילוץ לא ניתן היה לחסנו. אחרי שישהה את ימי הבידוד הנדרשים, הוא יגיע לישראל, כאן נמצאים בני משפחתו, שלושה אחים, ושתי בנות, זבולון התגרש מאשתו רק לאחרונה על ידי גט שניתן בזום, וכאן בישראל יושלם הליך הגט על פי ההלכה.

הרב חיטריק ממתין לזבולון סימן טוב בשדה התעופה

זבולון סימן טוב חולץ על ידי מוטי כהנא איש עסקים ישראלי אמריקאי המתמחה בחילוץ אנשים ממקומות מסוכנים, מי שמימן את החילוץ, הוא העסקן החסידי משה מורגרטן חסיד סקווירא מוויליאמסבורג, העומד בראש ארגון 'צדק', מורגרטן הפך בשנים האחרונות לאחד מהעסקנים הגדולים בארה"ב.

לצידו של זבולון סימן טוב ישב כומר אוונגליסטי שסייע להביא את זבולון לטורקיה מרצונו החופשי, לאחר שהוא מאמין כי כל היהודים צריכים לחיות בישראל.

הרב חיטריק רבה האשכנזי של טורקיה ויו"ר איחוד הרבנים במדינות האיסלאם, אומר ל'בחדרי חרדים' כי סימן טוב לא הצליח לקבל ויזה לאף מדינה אחרת, ולכן יעצו לו לטוס לטורקיה, משם ינסה הרב מנדי חיטריק לעזור לו להגיע לישראל.‏ הרב חיטריק פנה לממשלת טוריקה שתעניק לו ויזה מיוחדת, והיא נענתה בחיוב.

זבולון סימנטוב טורקיה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד