י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
איום על מערכת הבריאות

פרופ' חזי לוי חשף: האקרים ניסו לפרוץ לביה"ח ברזילי

מנכ"ל בית החולים ברזילי פרופ' חזי לוי חשף כי נעשו ניסיונות מצד האקרים לפרוץ לבית החולים שהוא עומד בראשו, אך לדבריו ההגנה של בית החולים הדפה את המתקפה

פרופ' חזי לוי חשף: האקרים ניסו לפרוץ לביה"ח ברזילי
אילוסטרציה צילום: pexels

בצל מתקפת הסייבר שהשביתה את בית החולים 'הלל יפה' בחדרה, חשף הבוקר (ראשון) מנכ"ל בית החולים ברזילי ומי שכיהן עד לא מזמן כמנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי, כי בית החולים שהוא עומד בראשה היה יעד למתקפת האקרים במהלך סוף השבוע, אך לדבריו בית החולים עמד בפני המתקפה. הבוקר דיווחו במשרד הבריאות כי בסוף השבוע נעשו ניסיונות למתקפות סייבר נגד תשעה בתי חולים וארגונים רפואיים בישראל.

בראיון לאולפן ynet אמר הפרופ' חזי לוי הדגיש את הסכנה שמרחפת על בתי החולים מכיוונם של האקרים: "מאוד מסוכן. אנחנו צריכים להיזהר בכל נפשותינו ובכל מחשבינו. מה שקרה הוא דבר חמור מאוד מבחינת היכולת לעבוד בבית החולים. בעצם כל המידע כמעט לא קיים, ולדבר יש משמעות רבה. אני משבח את בית החולים שעבר מיד לתוכנית ב', כמו שעבדנו פעם, עם רישומים ידניים. הדבר הזה רע. אנחנו בבית החולים נערכנו כעת, ניתקנו חלק מקישורי התקשורת שלנו, לרבות כתובות מסוכנות. מאתמול אנו מבצעים סריקה וסקירה בכל העמדות בבית החולים. בינתיים לשמחתנו לא נמצאה עדיין פריצה, למרות שאנחנו יודעים שהיו ניסיונות לשוטט ולחדור לעוד בתי חולים".

בנוגע לניסיון הפריצה למחשבי בית החולים ברזילי אמר לוי: "לא התקפות, ניסיונות. התקפות לא היו, היו ניסיונות לשוטט בעוד בתי חולים, ואני חושב שהאירוע הזה מכונן, שצריך ראשית לראות שאנחנו כולנו לא נגועים".

בהתייחסו לפריצה למחשבי בית החולים 'הלל יפה' אמר פרופ' לוי: "זה אירוע חמור שפגע בבית חולים שמרגע הפגיעה נעשית עבודה סביב השעון של מיטב המומחים, לא רק של משרד הבריאות, כדי לאושש אותו כדי לתת לו לעבוד. חלק מהמערכות והשירות שוב ניתן בבית החולים, אבל אין ספק שצריך להתגבר על האירוע באמצעות כולנו ולראות כיצד אנו משפרים יחד עם מערך הסייבר הלאומי, לא באופן עצמאי, את היכולת להתגונן מפני התקפה שלהבנתי, ואנחנו רואים את זה עכשיו, היא התקפה מערכתית. זה לא נקודתי לבית חולים זה או אחר".

המרכז הרפואי ברזילי ד"ר חזי לוי מתקפת האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד