י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אֶרֶץ, אַל תְּכַסִּי דָמָם

ממצאים טראגיים: קבר אחים מתקופת השואה התגלה בבלארוס

עדות מצמררת לטבח של כ-1,400 יהודים נחשפה בעיירה לונינץ שבבלארוס בטבח שאירע ב-1941 | בקברים התגלו עצמות אדם, נעליים, מסרקים ומשקפיים

ממצאים טראגיים: קבר אחים מתקופת השואה התגלה בבלארוס
נאצים צילום: פלאש 90

תגלית מצמררת בבלארוס: אחרי חיפוש של שנים התגלה קבר אחים של כ-1400 הגברים היהודים שנרצחו באוגוסט 1941 בעיירה לונינץ (ליד פינסק) מה שהביא למציאת קבר האחים מתקופת השואה הוא תחקיר שביצעה העיתונאית הבלארוסית טאניה קונאפצקיה ומלאכת חיפושים של שנים רבות של יוצא העיר שלמה אלפינר ז"ל ושל בתו אילנה סלע. כך מדווח איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות'.

"במשך עשרות שנים חיפשו את מקום הקבורה של הגברים ורק בשבוע שעבר התחילה עבודת החפירות במקום שבו התגלו העצמות", סיפרה סלע. הטלוויזיה הבלארוסית פירסמה בסוף השבוע תיעוד מצמרר של עצמות אדם וגולגלות שהוצאו מקבר האחים וכן ציוד אישי של הנרצחים כולל משקפיים, מסרקים, נעליים וציוד אישי שלהם.

קונאפצקיה סיפרה כי הממצאים המזעזעים שכבו באדמה למעלה מ-80 שנה. לדבריה, החקירה העלתה כי הרצח בוצע על ידי משטרת גדוד 306 שנקרא "גדוד הענישה" שתפקידו היה לבצע הוצאות המוניות להורג. עד כה נפתחו שניים משבעה קברים והוצאו שרידים של 150 שלדי אדם ועוד מאות עדויות מהותיות.

קבר אחים בלארוס שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד