ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הרצח המזעזע

אלדד פרי התכונן לחלק עלונים לשבת - וחוסל

פרטים נוספים שמתגלים מהרצח המזעזע של איש העסקים אלדד פרי. ב'ידיעות' פורסם כי פרי הגיע לבית הכנסת אותו הקים ברחובות והתכונן להוציא מרכבו את עלוני השבת, אז יריות של מתנקש השיגו אותו

אלדד פרי התכונן לחלק עלונים לשבת - וחוסל
אלדד פרי, זירת הרצח צילום: פלאש 90

פרטים נוספים על הרצח המזעזע של איש העסקים אלדד פרי בעיר רחובות לאור יום. על פי הדיווח בעיתון 'ידיעות אחרונות', חברת הבניה בבעלותו היתה עם חובות עתק של מאות מיליוני שקלים. פרי הגיע כמה שניות קודם לרצח למגרש החניה הסמוך לבית הכנסת שהוא היה ממקימיו.

פרי, שהתכונן להיכנס לתפילת הבוקר ביום שישי האחרון, ניגש לתא המטען כדי להוציא ממנו עלונים של דברי תורה שנהג להדפיס מדי שבוע, לחלוקה בליל שבת בבית הכנסת. זה בדיוק היה הרגע שלו המתין המתנקש שארב לו בין המכוניות החונות במגרש. הוא הותיר את הקטנוע מונע, ירד ממנו כשהקסדה עדיין לראשו, התקרב ממש עד לפרי וירה לפחות שמונה כדורים בראשו ובפלג גופו העליון, ונמלט בנסיעה מהירה מהמקום.

עוד דווח ב'ידיעות אחרונות', כי קרובי המשפחה מיררו בבכי. לחוקרים סיפרו שמעולם לא שמעו מפרי כי הוא חושש לחייו, או שהוא מאוים. לדבריהם, מאז התסבוכת הכלכלית שנקלע אליה, הוא עשה הכל כדי לשלם את חובותיו, במיוחד למשפחות שרכשו ממנו דירות ולא קיבלו אותן.

כ-200 איש ליוו אמש את פרי למנוחת עולמים בבית העלמין בהר הזיתים בירושלים. "תודה שהיית האבא של כולנו, תודה שהיית מורה הדרך של כולנו", ספד לו אחד מבניו. "תמיד דאגת לחבר בין כולנו. רצית שכל השבתות נהיה ביחד. דאגת לכולם. לכל המשפחה. לא רצית לגרום צער לאף אחד. עם כל הגודל שלך, הלב שלך היה יותר גדול. תמיד רצית לתת יותר ממה שיכולת. דאגת לאנשים כאילו הם המשפחה שלך. אתה האדם הכי חזק, הכי חכם, הכי יפה, הכי טוב. מבטיח לך שלא נתפרק".

מאיר תורג'מן מדווח ב'ידיעות אחרונות', כי הבוקר היה אמור פרי להיפגש עם פרקליטיו, עורכי הדין שי גליקמן ושלמה נס. "הגענו כבר להסדר להחזרת מרבית החובות האישיים שלו", אמר עו"ד גליקמן אמש. "הפגישה הייתה אמורה לסגור דברים אחרונים לגבי החובות האלה, שנבעו מהערבויות האישיות שנתן לחברות הנדל"ן". שני עורכי הדין הוכו בתדהמה בעקבות הרצח של פרי, שאותו ליוו משפטית במהלך השנה האחרונה. "בשנה שאנו מלווים אותו הוא מעולם לא הזכיר, ולו ברמז, איומים פיזיים שקיבל או חשש לחייו", אמרו.

עוד דווח, כי גם התנהלותו האישית של פרי במהלך השנה האחרונה שבה אירעה קריסת חברות הנדל"ן שהחזיק, לא הצביעה על מצוקה או חשש. הוא המשיך להתגורר בביתו המפואר בשכונת היוקרה ברחובות, המשיך לנהוג במכונית המרצדס היוקרתית ולא דאג לצרף אליו אבטחה כלשהי.

ליטל דוברוביצקי מדווחת, כי הקבוצה שהקים החזיקה בכ-15 חברות בת, הייתה מעורבת בבנייה של אלפי יחידות דיור וב-20 פרויקטים שהשתרעו על שטח כולל של יותר מ-200 אלף מ"ר. אבל ההצלחה המרשימה של מטאור הנדל"ן אלדד פרי הסתיימה בצורה טרגית בסוף השבוע, כשחוסל מחוץ לבית כנסת והשאיר אחריו חובות עתק של מאות מיליוני שקלים.

דודו סקטר מרחובות שהכיר היטב את פרי אמר ל'ידיעות אחרונות', כי "הוא אהב לחיות טוב ובמיוחד לעזור. הייתה לו שנה קשה, אבל הוא תמיד אמר שיחזיר את החובות לאחרון הדיירים. הוא לא נוכל מטבעו, הוא היה בחור שכל מה שנגע בו הפך לזהב. אבל בשלב מסוים כנראה נתקע עד שהתחיל להסתבך – והכל קרס כמו מגדל קלפים. מפרי שכולם אהבו להיות סביבו, פתאום האיש המצליח הזה קרס לנו. התביישנו, החברים שלו, להסתכל לו בעיניים. יש המון אנשים ברחובות שישבו לסעודות שבת מהארוחות ששלח בסתר לביתם".

רחובות רצח אלדד פרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד