י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אנחנו במלחמה"

מיגור הפשיעה: השרים אישרו - חיפוש ללא צו בית משפט

הממשלה אישרה את הצעתו של שר המשפטים סער להרחבת סמכויות החיפוש של המשטרה, כדי לתת כלים למאבק בפשיעה בחברה הערבית. סער בדיון: "אנחנו במלחמה. אביא עוד חוקים כדי שנצליח במערכה הזו"        

מיגור הפשיעה: השרים אישרו - חיפוש ללא צו בית משפט
גדעון סער צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת שר המשפטים גדעון סער להרחיב את סמכויות החיפוש של המשטרה, על מנת לקדם את המאבק בפשיעה בכלל ובפרט המאבק בפשיעה המאורגנת בחברה הערבית. 

עיקר התיקון המוצע נועד להעניק למשטרת ישראל סמכות לבצע חיפוש ללא צו בית משפט כאשר יש חשד סביר כי במקום מצוי חפץ הקשור לעבירה מסוג פשע חמור, כולל עבירות נשק ופרוטקשן, העשוי לשמש ראיה לביצוע העבירה, והחיפוש נדרש באופן מידי לשם מניעת העלמת הראיה או פגיעה בה וכן במקרים בהם יש חשד סביר כי במקום נמצא חשוד בעבירת פשע חמור.

התיקון מתייחס לעילות הקבועות בסעיף 25 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) שבהתקיימן מוסמך שוטר לערוך חיפוש במקום בלא צו בית משפט.

סעיף 25 לפקודה קובע כיום ארבע עילות לחיפוש במקום בלא צו בית משפט, אשר מאופיינות בכך שבהתקיימן, הצורך לערוך את החיפוש הוא דחוף, ופניה לבית המשפט לקבל צו חיפוש תסכל את מטרתו. בתזכיר מוצע להוסיף עילה נוספת שעניינה סמכות חיפוש לצורך תפיסת ראיה בקשר לעבירות פשע חמור, מחמת חשש לפגיעה בה או להעלמתה.

סער אמר בדיון: "רבותי אנחנו במלחמה. צריך לתת למשטרה ולרשויות אכיפת החוק כלים יותר טובים כדי להצליח במשימותיהם. גם הזכות לחיים היא בין זכויות האדם. אני מודיע לכם: אני אביא עוד חוקים כדי שנצליח במערכה נגד הפשיעה במגזר הערבי".

ראש הממשלה נפתלי ‏בנט אמר בדיון: "אנחנו מאבדים את המדינה".

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' ממרצ, אמר בדיון: "מוכן שגם ה-CIA ייכנסו אם צריך".

צו חיפוש גדעון סער ערביי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד