י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החשש מהשפעת

בעקבות ההיענות הנמוכה: מבצע חיסונים מיוחד בן ארבע שעות

לאחר ההתרעות על סיכוי לחזרת השפעת לחיינו והגעת מיליוני החיסונים ארצה, הודיעו בקופת חולים כללית על ההיענות גבוהה למבצע חיסונים מיוחד בעיר החרדית | בתוך כך, הודיעו בבית החולים החיפאי על מבצע חיסונים לצוות

בעקבות ההיענות הנמוכה: מבצע חיסונים מיוחד בן ארבע שעות
חיסון לקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שבשנה החולפת המושג 'שפעת' כמעט ונעלם מחיינו, התריעו מומחי הבריאות כי השנה יתכן ותהיה התפרצות חדשה של השפעת. ברקע ההתרעות, הובאו לארץ מיליוני חיסונים כנגד הנגיף. במהלך החודש האחרון אף החלו אנשים לקבל במתחמי חיסוני - הקורונה את שני החיסונים ביחד. 

אך ההיענות בתחילה - לחיסון השפעת הייתה נמוכה במיוחד, היום (ראשון) לעומת זאת, דיווחו בקופת החולים כללית על היענות יוצאת מן הכלל לחיסוני פעוטות ותינוקות במרפאת כללית לב ביתר במבצע "שהוגדר כהצלחה רבה", כאשר מאות חיסונים ניתנו לפעוטות ותינוקות בתוך ארבע שעות של המבצע, כשעוד עשרות רבות קבעו תורים להמשך. בשל ההיענות הגבוהה של המטופלים, נקבעו ימי מרתון נוספים בעיר החרדית ביתר.

בתוך כך, יצא הבוקר (ראשון) גם מבצע חיסוני השפעת לצוות הקריה הרפואית בבית החולים רמב"ם, כאשר החיסון, ניתן גם השנה בזריקה, כשהוא מורכב מנגיפים מומתים של ארבעה זני שפעת. "החיסון השנה מותאם לעונת החורף הישראלי והוא מתבסס על הערכות ותחזיות אותן עורך ארגון הבריאות העולמי" אמרו בבית החולים. 

שפעת חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד