י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דרישה לכופר

קבוצה אמריקאית הכוללת ילדים נחטפה בהאיטי

לפחות חמישה עשר אזרחים אמריקאים ובהם ילדים נחטפו בהאיטי ע"י קבוצת פשע מקומית שככל הנראה דורשת כופר עבורם. הממשל האמריקאי אומר כי הוא מכיר את פרטי המקרה

קבוצה אמריקאית הכוללת ילדים נחטפה בהאיטי
תושבים בהאיטי צילום: Pixabay

דיווחים בתקשורת בהאיטי מספרים על לפחות 15 בני אדם שהורדו מאוטובוס לאחר ביקור בבית יתומים, כך מסרו גורמי ביטחון מהאיטי לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP

גורמים רשמיים בארה"ב אמרו כי הם מודעים לדיווחים על חטיפת אזרחים אמריקאים בהאיטי. במדינה המוכה נרשמים שיעורי החטיפה הגבוהים בעולם, כאשר כנופיות חזקות מנצלות את המצב הרדוד של כוחות הביטחון כדי להרוויח כסף מתשלומי כופר. החטופים הם פעילים נוצרים.

ממשלת ארה"ב עדיין לא מסרה מידע על התקרית, אך משרד החוץ האמריקאי אמר ל-AFP כי הם רואים את הדיווחים וכי בטיחותם של אזרחים אמריקאים בחו"ל היא אחד מסדרי העדיפויות הגבוהים ביותר שלהם.

סוכנות הידיעות AP דיווחה, כי ארגון בארה"ב, שלח הודעה קולית לקבוצות דתיות בהאיטי וביקש מהם להתפלל, בהודעה נכתב כי הארגון עובד עם שגרירות ארה"ב בהאיטי כדי "לראות מה ניתן לעשות כדי לסייע לאנשים החטופים".

משרדי סיוע נוצריים תומכים בתושבי המדינה הענייה בעיקר באמצעות תרומות, ומספקים מחסה, מזון ובגדים לילדים ומסייעים במימון השכלתם. כנופיות חמושות שולטות במחוזות העניים ביותר בבירת האיטי במשך שנים. לאחרונה הם הרחיבו את אחיזתם לחלקים נוספים. על פי ה'ניו יורק טיימס', רבים בהאיטי קראו לארה"ב לשלוח כוחות למדינה, בקשה שממשל ביידן מסרב לקבל.

האיטי חטיפה דרישת כופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד