י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הרבנית השיבה

מה יותר קשה, ניסיונות הטכנולוגיה או ניסיונות החילון?

הרבנית שולמית אזרחי, אשת חבר לראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגרב"מ אזרחי חבר מועצת גדולי התורה, מספרת בראיון ביום הילולת רחל אמנו ע"ה על כוח הרצון של בעלה, על תקופת הקורונה הקשה ועל הניסיונות בעת הקמת המדינה, מול הניסיונות של הדור הצעיר בהתמודדות עם קשיי הטכנולוגיה | האזינו

מה יותר קשה, ניסיונות הטכנולוגיה או ניסיונות החילון?
הגרב"מ אזרחי צילום: דוד זר

הרבנית שולמית אזרחי שתחי', אשת חבר לראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי חבר מועצת גדולי התורה, סיפרה היום (ראשון) על המסע של בעלה להקמת עולם התורה בדורות האחרונים.

הרבנית נשאלה, במהלך ראיון לעיתונאי אבי רבינא ברדיו 'קול חי', על הסוד של בעלה, ראש הישיבה, לנדוד למרחקים ולנאום בעוצמות אדירות למרות גילו המופלג. "עם המון רצון והמון הערכה לתורה. בשביל בעלי, עבור התורה הוא יעשה הכול. הוא בטוח שהתורה היא זו שמחזיקה את עם ישראל", ענתה הרבנית.

היא סיפרה כי "באמת, הוא לפעמים מרגיש מאוד רע, מאוד קשה לו - אבל כשמבקשים ממנו למסור שיעור, הוא פתאום מקבל כוחות שאנחנו לא מבינים. בשבילו, כל מה שקשור לתורה - אין מעצור".

"כשהוא מתחיל לדבר, אף אחד לא מעלה בדעתו שרגע קודם הוא היה כל כך חלש ופתאום הוא מדבר בכל העוצמה ובכל ההתלהבות", תיארה הרבנית.

הרבנית התייחסה גם לתקופת הקורונה הקשה, שנזקיה לא פסחו ממנה ומבעלה. "אנחנו אסירי תודה. כל יום בתפילה, יש כמה מילים שמדברים אליי באופן מיוחד - המילים 'על נסיך שבכל יום'. כל יום שהקב"ה שומר על בריאותי של בעלי, אני רואה את זה כנס. חלינו בקורונה, ועברנו אותה בשלום. עשינו את החיסונים, כל יום ה' מחיה אותנו. אומרים תודה על כל יום שהקב"ה נותן לנו להמשיך".

"עברנו והתפללנו וביקשנו. והקב"ה ענה לנו וענה לתפילות של כל עם ישראל שהתפלל עליו", היא אמרה.

כשנשאלה האם הניסיונות היום קשים יותר מבעבר, היא ענתה: "תמיד היו קשיים. היו קשיים כספיים של פרנסה, היו קשיים של סביבה. בשנים הראשונות של הקמת המדינה, עולם הישיבות היה מיעוט קטן בחברה, והחזקנו מעמד על אף הכול. אנחנו היינו גאים בשלנו ולא התייחסנו לדעה של הרחוב. ולאט-לאט הרחוב למד להעריך את עולם התורה. אז מבחינה זו אולי הניסיון של הדור החדש הוא פחות קשה, כי הציבור מעריך את עולם התורה.

"אבל", סייגה הרבנית את דבריה, "יש קשיים. הקשיים הטכנולוגיים הם נוראיים. מאוד קשה להחזיק מעמד. אנחנו חייבים לא להיכנע ולהחזיק מעמד".

על הילולת רחל אמנו ע"ה, היא אמרה: "שהיא לא תתנחם - 'מאנה להתנחם'. שתתפלל עלינו גם מול האויב הערבי אבל בעיקר בתוכנו, בתוך תוכנו מול הטכנולוגיה".

הגרב''מ אזרחי רדיו קול חי פגעי הטכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד