י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הנגיף תחת שליטה

חברות התעופה בסקנדינביה מסירות את החיוב במסכות

חברות התעופה במדינות סקנדינביה מסירות את החיוב בעטיית מסכות בשדה התעופה. החל ממחר נוסעי טיסות בין דנמרק, נורבוגיה ושוודיה לא יתחייבו לעטות מסכות בשדות התעופה ובשעות הטיסה

חברות התעופה בסקנדינביה מסירות את החיוב במסכות
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארבע חברות תעופה פופולריות במדינות סקנדינביה: סקנדינביאן איירליינס, נורבגיה איירליינס, וידראה ופייר, ביטלו את החוק לעטיית מסכת פנים בטיסה במרבית קווי התעופה שלהן.

על פי ההחלטה, החל ממחר (שני) נוסעי טיסות בין דנמרק, נורבגיה ושוודיה לא יתחייבו לעטות מסכות בשדות התעופה ובשעות הטיסה. בעקבות קצב ההתחסנות הגבוה במדינות סקנדינביה חלה ירידה בתחלואה, והוסרו רוב מגבלות הקורונה וחיי השגרה בדנמרק, בנורבגיה ובשוודיה חזרו במידה רבה

במערכת הבריאות הנורבגית הודיעו כי ההחלטה על עטיית מסכה תהיה כעת נתונה לבחירה האישית של האזרחים. נוסעים שיטוסו ליעדים מחוץ למדינות כמו אירופה או ארה"ב ובמדינות נוספות, יהיו עדיין מחויבים בעטיית מסכות, בהתאם להמלצות האיחוד האירופי וזאת עד להודעה חדשה, כך הודיעו חברות התעופה הסקנדינביות.

"אנחנו יכולים לשוב ולחיות נורמלי", אמרה ראש ממלת נורבגיה ארנה סולברג. אך רשויות מקומיות במדינה המשיכו לחייב שימוש במסכות בתחבורה ציבורית, בהתאם לשיקול דעתן.

כזכור ב-10 בספטמבר, דנמרק הסירה את כל ההגבלות המקומיות הקשורות לקורונה, שר הבריאות הדני, מגנוס הוניקה, אמר כי שיעור החיסונים הגבוה במדינה "פירושו שהמגיפה נמצאת תחת שליטה" בדנמרק ו"אין עוד איום קריטי על החברה".

הצעד של דנמרק קובע כי הדנים לא יצטרכו עוד להציג תעודת 'תו ירוק' כדי להיכנס למסעדות, הופעות, או אירועים גדולים אחרים, עם זאת, מגבלות הנסיעה מחוץ לדנמרק וכללי הכניסה והיציאה מגבולות המדינה נותרו לעת עתה ללא שינוי.

סקנדינביה שבדיה נורבגיה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד