י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חושש מפרובוקציות?

נתניהו יעדר מהטקס לזכרו של יצחק רבין ז"ל

ראש האופוזיציה נתניהו לא יגיע מחר לטקס הרשמי בהר הרצל במלאות 26 להירצחו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין | לשכתו: "יו"ר האופוזיציה ידבר מחר במליאת הכנסת"

נתניהו יעדר מהטקס לזכרו של יצחק רבין ז"ל
נתניהו במליאה ביום השנה ה-24 לרצח רבין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לא ישתתף מחר (שני) בטקס לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל, 26 שנים להירצחו, שיתקיים בהר הרצל. כך מדווח כתב 'חדשות 12' ירון אברהם. הטקס יתקיים במעמד משפחת רבין, נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור.

לפי הדיווח של אברהם, הוא לא הצליח לקבל הסבר מדוע ראש האופוזיציה מתכוון להיעדר מהטקס בהר הרצל, ומלשכתו של נתניהו נמסר: "לפי הפרוטוקול, יו"ר האופוזיציה ידבר מחר במליאת הכנסת בישיבה לזכרו של רבין ז"ל".

נזכיר כי בשנה שעברה, במלאות 25 שנים לרצח רבין, התקיים דיון מיוחד במליאת הכנסת, שהפך במהרה לדיון של נתניהו על ההסתה נגדו: "25 שנים אחרי רצח רבין יש הסתה מפורשת לרצח כלפי ראש הממשלה ובני ביתו חדשות לבקרים ואיש כמעט אינו פוצה פה". גם יו"ר הכנסת יריב לוין האשים: "אנו עדים כיום להסתה כלפי ראש הממשלה".

בטקס שהתקיים בשנת 2017 בהר הרצל, לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, עקץ בנו יובל, את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "בדיוק מחר לפני מאה שנה קיבלנו את הצהרת בלפור וקיבלנו בית לאומי בארץ הזו, הגיע הזמן להצהרה מהבית ברחוב בלפור שתקרא לביעור מוחלט של האלימות והשנאה מהבית של כולנו".

מאוחר יותר, בטקס שהתקיים לזכרו של רבין במליאת הכנסת, השיב נתניהו לדבריו של יובל רבין, "אני מבין את הכאב שלך אל מול גלי ההכפשות וההשמצות נגד אביך. אני מרים את הכפפה וקורא לפיוס לאומי ולאחווה", אמר ראש הממשלה.

בנימין נתניהו יצחק רבין הר הרצל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד