ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
באירוע באבו דאבי

מסר מרגיע לליכודניקים? יוסי כהן מדבר על עתידו

על רקע ההתחממות בליכוד עם הכרזת הבכירים על התמודדות מול נתניהו, ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, אמר היום במסגרת פורום עסקי משותף באבו דאבי כי "כיום אני בעסקים ואני לא חושב על להיכנס לפוליטיקה. אני מתכוון להשקיע את הזמן והמאמצים שלי להצליח בתחום זה"

מסר מרגיע לליכודניקים? יוסי כהן מדבר על עתידו
ראש המוסד, יוסי כהן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר וכיום מנכ"ל סופטבנק ישראל, אמר היום (ראשון), במסגרת פורום עסקי משותף באבו דאבי שאורגן על ידי מכון הייצוא הישראלי ובנק הפועלים, כי "כיום אני בעסקים ואני לא חושב על להיכנס לפוליטיקה. אני מתכוון להשקיע את הזמן והמאמצים שלי להצליח בתחום זה". זאת, כשברקע התחממות בליכוד עם הכרזתם של בכירי המפלגה ניר ברקת ויולי אדלשטיין על רצונם להתמודד על ראשות המפלגה מול בנימין נתניהו.

יוסי כהן, מי שהוצג כאדריכל הסכמי אברהם, אמר באירוע: "זה מרגש אותי להיות למעשה בביקור הרשמי, הפומבי והפתוח שלי כאן. אני יכול לומר שהמנהיגים של ישראל ואיחוד האמירויות נפגשו בסתר הרבה לפני שנחשפו ההסכמים, כשהמטרה הייתה לייצר אמון בין המנהיגים והאנשים. אני מתרגש מהחיים החדשים שלי ומהקריירה החדשה שלי, אני לא רודף אחרי אנשים רעים, טרוריסטים והבעיה האיראנית כבר לא מטרידים אותי יותר".

"האיום האיראני על האזור הזה של איחוד האמירויות הוא גדול יותר מהאיום על ישראל ויש איומים ספציפיים על יציבות האומות באזור. אני חושב שבעודנו מדברים איראן ממשיכה לפתח את פעילות הטרור שלה לא רק דרך חיזבאללה, החמאס והג'יהאד האיסלאמי, אלא גם דרך מדינות אחרות. זה איום על 2 המדינות – ישראל ואיחוד האמירויות. הפוטנציאל של שתי המדינות הוא מדהים, לנו יש את המוח והאומץ ואת חוש היזמות ואנחנו רק מתחממים. נולדתי בירושלים, סבי וסבתי דיברו ערבית, כך שלהיות פה זה להיות עם המשפחה שלי. כיום אני בעסקים ואני לא חושב על להיכנס לפוליטיקה. אני מתכוון להשקיע את הזמן והמאמצים שלי להצליח בתחום זה", הוסיף כהן.

באירוע שהתקיים קצת יותר משנה אחרי חתימת "הסכמי אברהם" בין ישראל ואיחוד האמירויות, שגריר ישראל באיחוד האמירויות, אמיר חייק, התייחס לראשונה להסכם הסחר החופשי המתגבש בין שתי המדינות: "לפני שבוע הגעתי בפעם הראשונה למדינה המדהימה הזאת. יש לנו הרבה עבודה לעשות יחד. כדי להצליח אנחנו חייבים את הסקטור הפרטי, כדי שההסכם יצליח מבחינה כלכלית. זה מרתון ולא ריצת 100 מטר, אנחנו כאן כדי לעזור לשני הצדדים עם השותפים הראויים".

חייק הוסיף: "אני נרגש להיות השגריר הראשון של ישראל לאיחוד האמירויות. המטרה שלנו היא לחזק ולהרחיב את הסכמי השלום לשותפות אמיתית. אני בוטח במנהיגים של שני הצדדים, אני בוטח באנשים משתי המדינות על מנת להבטיח את העתיד של דור העתיד שלנו".

באירוע השתתף גם שר המסחר האמירתי, תאני אחמד אל זיודי. השגריר חייק פנה אל זיודי ואמר: "אני לוקח את זה על עצמי כבוד השר ואני בטוח שגם אתה תעשה כמיטב יכולתך ונסיים את ניסוח הסכם הסחר בהקדם האפשרי".

המשמעות של הסכם סחר חופשי בין המדינות היא ביטול מכסים הדדי והקלות רגולציה - בעיקר בפעילות הפיננסית - למשל בהעברות בין בנקים.

יו"ר התאחדות התעשיינים, רון תומר, שנכח גם הוא במפגש, הביע תקווה כי אמירתו של חייק תזרז את חתימת ההסכם הסופי והבהיר כי משמעותו של ההסכם גדולה בעיקר ברמת האמון בין הצדדים, שכן לאמירויות אין הסכמי סחר חופשי עם מדינות רבות, והדבר יכול להוות יתרון ליצואנים הישראלים.

יצויין כי גם לישראל יש הסכמי סחר חופשי עם כמה עשרות מדינות בודדות, כאשר ההסכם האחרון שנחתם היה עם דרום קוריאה לפני כחצי שנה.

אל זיודי עצמו נאם לפני חייק וסיפר כי כ-60 עסקאות נחתמו בין חברות ישראליות ואמירתיות בשנה האחרונה, וצפויות נוספות. הוא חזר על נתוני הלמ"ס שפורסמו בשבוע שעבר, לפיהן הסחר בסחורות בין ישראל לאיחוד האמירויות הסתכם בכ-610 מיליון דולר מתחילת השנה ועד סוף חודש יולי. הצפי הוא שהסחר יגיע ליותר ממיליארד דולר עד סוף השנה.

יוסי כהן הליכוד פריימריז לראשות הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד