י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רכבת שרים על חשבון המדינה

בניגוד לתקנון: הח"כית טסה ולא עדכנה

רכבת שרים לחו"ל על חשבון המדינה: ח"כ אמילי מואטי טסה לביקור באבו דאבי - ללא דיווח מראש כדרוש בחוק. בתגובה אמרה: "חשבתי שמדובר במשלחת ממשלתית שלא דורשת אישור. כשהבנתי שלא, התכוונתי לדווח בדיעבד בשנייה שאהיה במשכן"

בניגוד לתקנון: הח"כית טסה ולא עדכנה
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת הכנסת אמילי מואטי, ממפלגת העבודה, טסה לביקור באבו דאבי - ללא דיווח מראש כדרוש בחוק. כך דווח הערב (ראשון) ב'כאן 11'.

נסיעתה של מואטי מצטרפת לרשימת נסיעות של חברי כנסת, כאשר על פי הדיווח, לא פחות משמונה שרים המריאו מתחילת כהונת הממשלה לאיחוד האמירויות.

חלק מהשרים המריאו כחלק ממשלחת שמימן מכון מחקר אמריקאי ודרשו שהמדינה תממן את עלות הטסת העוזרים שלהם. המדינה שילמה יותר מ-100 אלף שקלים על אבטחה, ועשרות אלפים למימון העוזרים. גורם במשלחת, שצוטט ב'כאן 11', אמר כי הנסיעה הייתה "לא מועילה".

רכבת השרים, סגניהם והח"כים לחו"ל, לנסיעות מפוקפקות, מעוררת זעם רב, זאת לאור העובדה כי מדובר בממשלה שהבטיחה שקיפות לציבור, והללו לא דיווחו לציבור מדוע טסו ומה תרמה טיסתם למדינה.

ח"כ מואטי מסרה בתגובה לדיווח: "חשבתי שמדובר במשלחת ממשלתית שלא דורשת אישור. כשהבנתי שלא, התכוונתי לדווח בדיעבד בשנייה שאהיה במשכן. אפנה מחר לועדת האתיקה לדווח על הנסיעה".

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי השר לשירותי דת מתן כהנא טס לדובאי על חשבון תקציב המיועד לעובדי משרדו. כהנא לקח עשרות אלפי שקלים מתקציב "ימי עיון והעשרה" שיועד לעובדי משרד הדתות. מלשכתו נמסר: "שר הדתות מכהן גם כחבר בקבינט ולכן יש לו צורך בנסיעה".

אמילי מואטי איחוד האמירויות טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד