י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היענות נמוכה לחיסונים

נחצה רף ה-8000 מתים בישראל; חשש מגל חמישי בחורף

בעוד ראש הממשלה מכריז היום כי הגל הרביעי מאחורינו, הערב נרשם שיא טראגי חדש של 8,000 מתים מנגיף הקורונה. לצד שיעור התחסנות נמוך מיום ליום הרחק מהיעד שהוצב. וגם, חשש לגל חמישי שיתפרץ במהלך החורף

נחצה רף ה-8000 מתים בישראל; חשש מגל חמישי בחורף
בית חולים צילום: Nati Shohat/FLASH90

העלייה במספר המתחסנים בחיסוני פייזר ומודרנה כנגד נגיף הקורונה לקראת פקיעת התו הירוק החדש לפני כ-14 יום הספיקה להישכח, בעקבות הצניחה במספר המתחסנים בימים האחרונים, שמגיע לשפל.

כל זאת למרות ההודעה על מתן חיסוני השפעת והקורונה ביחד, בו זמנית, במתחמי החיסונים השונים ברחבי הארץ, שאליו הציבור רק הולך וממעט להגיע ככל שנוקפים הימים.

בעקבות הירידה הדרמטית במקבלי החיסונים, מעריכים במשרד הבריאות כי צפוי גל תחלואה נוסף לקראת החורף. "שיעור ההתחסנות הנמוך מוריד את רמת החסינות הכללית בארץ בצורה משמעותית" אמר בכיר במשרד הבריאות ל'כאן חדשות'.

הערכה נוספת היא - כי שיעור המתחסנים בבוסטר בקרב ילדים במידה ויאושר, יהיה נמוך במיוחד בדומה לבני 12 עד 15 שיכולים להתחסן בכל רגע באחד ממתחמי החיסונים, אך ממעטים לעשות זאת.

כאשר, בפתיחת מתן החיסון השלישי לרוב האוכלוסייה בארץ, הציבו במשרד הבריאות יעד של 5 מיליון מתחסנים, שנכון לעכשיו, ועל פי מספר המתחסנים בימים האחרונים נראה רחוק מהמציאות.

בתוך כך, במהלך היום, מספר הנפטרים הכללי מפרוץ המגפה חצה את ה-8,000 בני אדם. מספר החולים קשה עומד על 380. ירידה ב-8 מהבוקר, מתוכם מספר המונשמים עומד על-164 בלבד.

ראש הממשל נפתלי בנט אמר היום בפתח ישיבת הממשלה: "בשעה טובה - בסוף השבוע ירד מספר החולים קשה בקורונה מתחת ל-400, והמגמה החיובית נמשכת. אפשר לומר בזהירות שאנחנו מנצחים את הגל הרביעי, את גל דלתא, אבל זה לא נגמר עד שזה נגמר. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז, ולא מורידים מסכות". אולם המצב בשטח נראה אחרת לגמרי.

קורונה משרד הבריאות חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד