י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ביקורת לצד דחייה

ועדת החקירה לאסון מירון: נדחתה העתירה נגד קרליץ

בג"ץ דחה את העתירה שהוגשה נגד חברותו של מרדכי קרליץ בוועדת החקירה הממלכתית ל'אסון מירון'. בעתירה נטען כי קרליץ נתון בניגוד עניינים בשל שורה טעמים, אך בג"ץ קבע: "לא עלה בידי העותרים לבסס עילה שבכוחה להצדיק התערבותו של בית משפט זה במקרה דנן, ומשכך דין העתירה להידחות"

ועדת החקירה לאסון מירון: נדחתה העתירה נגד קרליץ
ועדת החקירה הממלכתית צילום: פורום המשפחות

בג"ץ דחה את העתירה שהוגשה נגד חברותו של מרדכי קרליץ בוועדת החקירה הממלכתית ל'אסון מירון', שבראשות נשיאת העליון בדימוס מרים נאור', בה נטען כי הוא מצוי בניגוד עניינים. 

העותרים, המגדירים עצמם כמשתייכים לזרם החרדי הנוהגים לעלות לקבר רשב"י מדי שנה בל"ג בעומר, פנו ביום ב-5 ביולי האחרון במכתב אל נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ואל הוועדה. במכתבם טענו העותרים כי מינויו של קרליץ כחבר בוועדה – דינו בטלוּת.

בעתירה נטען כי קרליץ נתון בניגוד עניינים בשל שורה טעמים ובהם: מערכת הקשרים הפוליטית וקשרי החברות שלו עם חברי כנסת מקרב המפלגות החרדיות, שהם בעלי עניין בתוצאות עבודת הוועדה; בשל העובדה שבנו של המשיב מנהל ישיבה שבראשה עומד הרב קפלן, שהוא חבר בגוף המכונה "ועדת החמישה" האחראי על מתחם קבר רשב"י העתיד להיחקר על ידי הוועדה; ובשל השתייכותו של המשיב לזרם הליטאי, הידוע בהתנגדותו לעצם קיומה של ההילולה במירון.

כאמור, אחרי מספר חודשים של חילופי מכתבים בין העותרים, מרדכי קרליץ ונשיאת בית המפשט העליון אסתר חיות- בג"ץ דחה את העתירה ואף חייב את העותרים בהוצאות משפט על סך 10,000 ש"ח.

"לא עלה בידי העותרים לבסס עילה שבכוחה להצדיק התערבותו של בית משפט זה במקרה דנן, ומשכך דין העתירה להידחות", נכתב בהחלטת בג"ץ. קרליץ עצמו יוצג על ידי עוה"ד יאיר עשהאל ונגה גל ממשרד אברמזון ושות'.

"עם זאת", הובהר במכתב הדחייה, "במבט צופה פני עתיד, דומה שראוי כי מועמדים השוקלים להיענות בחיוב להצעה לשמש כחברים בוועדת חקירה, יבהירו מבעוד מועד אם הם בעלי זיקה פוליטית ישירה ומובהקת למפלגה כזו או אחרת, ובמיוחד אם תוצאות עבודתה של ועדת החקירה עשויות להשליך על אותה מפלגה או מי מחבריה".

אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה ממלכתית מרדכי קרליץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד