י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מסיבה שאינה ברורה

דרמה בדובאי: הנשיא לשעבר קיבל עצה לחזור לאיראן

מסיבה שאינה ברורה קיבל נשיא איראן לשעבר שהבטיח להשמיד את ישראל, עצה, לשוב מדובאי לארצו באופן מיידי ודחוף והוא נאלץ לקצר את ביקורו במדינה 

דרמה בדובאי: הנשיא לשעבר קיבל עצה לחזור לאיראן
אילוסטרציה צילום: unsplash

סוכנות הידיעות האיראנית מדווחת כי נשיא המדינה לשעבר מחמוד אחמדינג'אד נאלץ לקצר את ביקורו בדובאי ולחזור לאיראן, לאחר שאיחוד האמירויות יעצו לו לעזוב את המדינה.

ב-30 בספטמבר השנה נפתחה בדובאי תערוכה עולמית אקספו דובאי 2020, (שנדחתה בשל הקורונה) אחד האירועים הגדולים בעולם, שמאחד 192 מדינות במפגש תרבותי, טכנולוגי וכלכלי בהשקעה של מיליארדים. שנה לאחר הסכמי אברהם גם ישראל לוקחת חלק נכבד בתערוכה. בדובאי מצפים להביא לתערוכה שתימשך חצי שנה, עד סוף מרץ 2022, כ-25 מיליון מבקרים.

בין המבקרים היה גם נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד, אך סוכנות הידיעות האיראנית 'פארס' מדווחת, כי בכירים באיחוד האמירויות ייעצו לו לחזור לאיראן. בדיווח נאמר: "מחמוד אחמדינג'אד, שנסע לאיחוד האמירויות לביקור באקספו 2020, נאלץ להפסיק את ביקורו ולשוב לאיראן, על פי עצת גורמים בכירים, הוא עזב את דובאי בשעה 21:00".

הדיווחים על כך מעוררים שיח רב ברשתות החברתיות הערביות, לאחר שבשבוע שעבר פורסמו מספר ידיעות לא מבוססות כי לנשיא לשעבר יש צו עיכוב יציאה מאיראן, אך כאשר הוא נראה בדובאי, השמועות התגלו כלא נכונות.

ההשערות הגיעו לאחר שנשיא איראן לשעבר מתח ביקורת על גופי המודיעין במדינה בגלל "כישלונם בהגנה על סודות חיוניים" ובמקום זאת "השתמשו במשאבים כדי לרגל אחר אנשים באיראן ולהתערב בענייני פנים". בראיון שהתפרסם ב-29 במאי, אמר אחמדינג'אד כי "במקום להציב מצלמות מעקב מחוץ לביתו, שירותי המודיעין היו צריכים להגן על המתקן הגרעיני בנתנז, שם פיצוץ מסתורי בחודש אפריל השמיד מספר רב של צנטריפוגות להעשרת אורניום". אחמדינג'אד אמר כי התקרית גרמה לנזק של "עשרה מיליארד דולר".

נשיא איראן דובאי מחמוד אחמדינג'אד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד