ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

'נשות הכותל' חוזרות • המשטרה נערכת למהומות

המשטרה חוששת מכוונות של חרדים להגיע בראש חודש למחות נגד נשות הכותל • מפקד משטרת הבירה הודיע על היערכות עם כוחות משטרה גדולים • הבהיר: "לא נאפשר אלימות"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

המשטרה נערכת למאבק אלים בכותל המערבי: לקראת ראש חודש חוששת המשטרה מכוונות של הציבור החרדי למחות נגד 'נשות הכותל'.

המשטרה הודיעה, כי לא תאפשר מעשי אלימות נגד נשות הכותל במהלך תפילתן החודשית בראש חודש. עם זאת, הן לא יורשו להתפלל בניגוד להוראות המקום, בהתאם להחלטת בג"ץ.

במהלך תדרוך לעיתונאים, אמר מפקד משטרת ירושלים, יוסי פריינטי: "אנחנו כמשטרה צריכים לאכוף את החוק, ולנו אין אג'נדה. מי שרוצה לחלוק על המצב הקיים, יכול לעתור פעם נוספת לבג"צ או לבקש מהיועץ המשפטי לממשלה להורות על הנחיות אחרות".

לדברי פריינטי, ההחלטה התקבלה בבג"צ ושם נפסקו הדברים. "זה דבר קל לעשות, אבל לא נכון. מי שרוצה לשנות ממה שנקבע שיפנה לגורמים המשפטיים... לנו כמשטרה גם לא נעים לעשות את העבודה הזו, זו בעיה רגישה שבכל ראש חודש אנחנו מוצאים עצמנו פועלים מול אותן נשים, אך כמשטרה אנחנו צריכים לאכוף את החוק, ועל כן אנו נערכים ביום חמישי עם כוחות משטרה גדולים".



עוד ציין, כי אף פעם - מאז שנכנס לתפקידו - לא היו מעשי אלימות של גורמים אחרים כלפי נשות הכותל.

במקביל, נשות הכותל קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרת המשפטים ציפי לבני "לבטל את התקנה המבישה בחוק המקומות הקדושים, המאפשרת – בישראל 2013 – לעצור נשים על קריאה בתורה והתעטפות בטלית בעזרת הנשים בכותל המערבי".
נשות הכותל תפילה מאבק הפגנה אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד