כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הורה מודאג בפנייה למדינה: "טפלו מיידית בכביש צומת ביל"ו"

הורה מודאג שלח מכתב נרגש לקצינת פניות הציבור בצה"ל, על מפגע בטיחות חמור • עמותת "אור ירוק": "המדינה חייבת לדאוג למעבר חצייה בטוח להולכי הרגל בצומת בילו"

צומת. צילום אילוסרציה: יעקב נחומי
צומת. צילום אילוסרציה: יעקב נחומי

מכתב פנייה מודאג נשלח לאחרונה אל קצינת פניות הציבור בצה"ל בגין מפגע בטיחותי חמור בצומת בסיס בילו. את המכתב שלח רמי חדד, שהגיע לבסיס לשם השתתפות בטקס סיום של בתו החיילת.

על פי המכתב, בצומת בילו, הנמצאת בסמוך לבסיס, אין כלל מעבר חצייה מסודר להולכי רגל לתחנת האוטובוס אליה צריכים להגיע החיילים, הנמצאת מעברו השני של הכביש. לכן, חיילים רבים נאלצים לחצות את הכביש הסואן והמסוכן בריצה לכיוון תחנת האוטובוס, ללא מעבר חצייה. "עם סיום הטקס, בדרכנו לתחנת האוטובוס", כותב חדד על ניסיונו האישי בצומת זו, "נאלצנו לחצות את הצומת הסואנת בריצה מטורפת תוך כדי סיכון חיים ממשי מאחר ואין במקום כל מעבר חצייה כנדרש מצומת כזה".

חדד מוסיף, כי חיילים רבים מסכנים את חייהם בצומת זו מדי יום ביומו: "ראיתי חיילים המסכנים את חייהם תוך כדי ריצה בין שני מעברי הכביש על מנת לתפוס את האוטובוס ולהגיע כמה שיותר מהר לתחנת האוטובוס", מציין חדד במכתב. "יש לבצע לאלתר מעבר חצייה או כל פעולה אחרת", מתריע חדד, "על מנת למנוע את הנפגע או הנפגעים הבאים. לאחר מכן, המצב כבר עלול להיות מאוחר מדי".

עמותת אור ירוק: "צומת בילו היא צומת מסוכנת להולכי הרגל ובעיקר לחיילים הרבים החוצים אותה באופן יומיומי. הכביש בו נמצאת הצומת הוא בין הסואנים בארץ ולכן יש לטפל בדחיפות בבעיה זו. על המדינה להסדיר מעבר בטוח בין תחנת האוטובוס לבסיס, שיאפשר להולכי הרגל לחצות את הצומת בבטחה. קביעת מעבר בטוח להולכי הרגל בצומת זו, יכולה להציל חיים".
צומת בילו סכנה חיילים מכתב בטיחות בדרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד