י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ניסיונות הבריחה לאיראן

דרמה בגואטמלה: אנשי כת לב טהור נעצרו בדרך למקסיקו

דרמה גדולה בגואטמלה: אנשי כת לב טהור ביניהם ישראלים, ניסו לברוח למקסיקו ומשם לכורדיסטן, כשהיעד הסופי הוא איראן אך נעצרו בדרך למקסיקו | אנשי הכת התפצלו לשני אוטובוסים במטרה לנסות ולהערים על השלטונות | באחד התיעודים נראה חבר הכת יושב באוטובוס כשלצידו זוג תפילין | צפו

דרמה בגואטמלה: אנשי כת לב טהור נעצרו בדרך למקסיקו
האוטובוס שנתפס צילום: מתוך הסרטון

לאחר שנמנעה טיסתם לכורדיסטן מגואטמלה לפני כעשרה ימים, ניסו אנשי כת לב טהור להגיע בדרך עוקפת לכורדיסטן, ל'בחדרי חרדים' נודע כי אנשי הכת ניסו להערים על הרשויות, ונסעו בשני אוטובוסים למקסיקו, משם קיוו לטוס לכורדיסטן ומשם לנסות להגיע לאיראן.

בתיעוד נראים ילדים רבים ומבוגרים מוחזרים חזרה למקום מגוריהם בגואטמלה, בחלק אחר של התיעוד נראה אחד החברים בכת כשהוא מתנועע בתפילה ולצידו זוג תפילין. שלטונות גואטמלה לא אפשרו להם להגיע למקסיקו, וזאת לאחר שמשרד החוץ הישראלי יחד עם משרד החוץ האמריקאי עושים מאמצים גדולים למנוע מחברי הכת להגיע לאיראן.

המאמצים של חברי הכת לא מפסיקים לרגע, בשבוע שעבר דיווחנו ב'בחדרי חרדים', על אודות שלושה ממנהיגי הכת שכבר נמצאים בכורדיסטן, שם הם ממתינים לשאר המשפחות החברות בכת שמנסות לברוח כאמור לאיראן, לאחר שכעבור שנים מספר בגואטמלה, הם לא חשים בה מספיק חופשיים כדי לקיים אורח חיים סגפני בצורה קיצונית.

אחד העסקנים שמטפל בנושא מול הרשויות המקומיות, אומר ל'בחדרי חרדים', כי המשפחות מתלבשות כמה שפחות בצורה חרדית, כדי לא לבלוט, ולשאלה איך הם מחזיקים סמארטפון בזמן שהם לא אוכלים בשר בגלל שהם לא סומכים על שחיטה. אומר לנו העסקן: "בשעת הדחק, הם מתירים לעצמם".

זו אינה הפעם הראשונה שאנשי הכת האכזרית שראשיה מרצים עונשי מאסר כבדים בארה"ב, מנסים להגיע לאיראן. בנובמבר 2018 דווח כי אנשי כת "לב טהור" ביקשו מקלט מדיני אצל הרפובליקה האיסלאמית של איראן. גם אז סוכלה המזימה.

לב טהור מקסיקו איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד