י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
105 נרצחים במגזר הערבי

אחרי החיפוש ללא צו: "בוחנים חוקים שנוגעים למעצרים"

יממה אחרי שהממשלה אישרה את הרחבת הסמכויות של המשטרה בפשיעה בחברה הערבית, שר המשפטים מצהיר כי הוא בוחן להביא חוקים חדשים - שקשורים גם לנושא המעצרים | הבוקר: הקורבן ה-105 במגזר הערבי מאז תחילת השנה, נורה למוות בדיר אל אסד

אחרי החיפוש ללא צו: "בוחנים חוקים שנוגעים למעצרים"
ניסיון חיסול במגזר הערבי, ארכיון צילום: פלאש 90

שר המשפטים גדעון סער הודיע כי הוא בוחן להביא לאישור חוקים חדשים, במטרה למגר את הפשיעה הגואה במגזר הערבי. זאת, לאחר שאתמול אישרה הממשלה את הרחבת הסמכויות של המשטרה, לחיפוש בבתים ללא צורך בצו בית משפט.

"אנחנו בוחנים חוקים שנוגעים למעצרים ולפרוטקשן", אמר הבוקר (שני) שר המשפטים גדעון סער בריאיון לאריה גולן ב'רשת ב'. לדבריו,  "צריך לתת לרשויות אכיפת החוק את הכלים הטובים ביותר להתמודדות עם התופעה".

בתוך כך, באירוע ירי שאירע הבוקר בכפר דיר אל אסד שבגליל העליון, נורה למוות גבר כבן 44 תושב בענה. מדובר בהרוג ה-105 כתוצאה מהפשיעה במגזר הערבי מאז תחילת השנה. הירי בוצע מרכב חולף וכוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותו. 

"במשטרת ישראל התקבל לפני זמן קצר דיווח על אירוע ירי מרכב חולף לעבר רכב אחר בכפר דיר אל אסד", נמסר הבוקר מהמשטרה. "כתוצאה מהירי גבר בשנות ה-40 לחייו נפצע באורח אנוש ומותו נקבע על ידי הצוות הרפואי. כוחות משטרה נמצאים בזירה, אוספים ממצאים ופתחו בחקירת האירוע. במקביל מבצעים סריקות אחר הרכב שממנו בוצע הירי".

אתמול, כאמור, אישרה הממשלה את הצעת שר המשפטים גדעון סער להרחיב את סמכויות החיפוש של המשטרה, על מנת לקדם את המאבק בפשיעה בכלל ובפרט המאבק בפשיעה המאורגנת בחברה הערבית. 

עיקר התיקון נועד להעניק למשטרת ישראל סמכות לבצע חיפוש ללא צו בית משפט כאשר יש חשד סביר כי במקום מצוי חפץ הקשור לעבירה מסוג פשע חמור, כולל עבירות נשק ופרוטקשן, העשוי לשמש ראיה לביצוע העבירה, והחיפוש נדרש באופן מידי לשם מניעת העלמת הראיה או פגיעה בה וכן במקרים בהם יש חשד סביר כי במקום נמצא חשוד בעבירת פשע חמור.

התיקון מתייחס לעילות הקבועות בסעיף 25 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) שבהתקיימן מוסמך שוטר לערוך חיפוש במקום בלא צו בית משפט. סעיף 25 לפקודה קובע כיום ארבע עילות לחיפוש במקום בלא צו בית משפט, אשר מאופיינות בכך שבהתקיימן, הצורך לערוך את החיפוש הוא דחוף, ופניה לבית המשפט לקבל צו חיפוש תסכל את מטרתו. בתזכיר מוצע להוסיף עילה נוספת שעניינה סמכות חיפוש לצורך תפיסת ראיה בקשר לעבירות פשע חמור, מחמת חשש לפגיעה בה או להעלמתה.

 

פשיעה מגזר ערבי חוקים מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד