י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המהומות במיאנמר

אחרי מרחץ הדמים: מעל 5,000 מפגינים ישוחררו

מיאנמר תשחרר 5,636 איש שנאסרו בעקבות השתתפותם בהפגנות נגד המשטר הצבאי במדינה. נמסר כי החנינה ניתנה מסיבות הומניטאריות

אחרי מרחץ הדמים: מעל 5,000 מפגינים ישוחררו
ההפגנה במיאנמר צילום: רשתות חברתיות מיאנמר

מיאנמר תשחרר 5,636 איש שנאסרו עקב השתתפותם בהפגנות נגד המשטר הצבאי המדינה- כך דווח היום (שני) בערוץ התקשורת הממלכתי במדינה. עוד נמסר כי החנינה ניתנה מסיבות הומניטאריות.

אלפי המפגינים נעצרו במהלך ההפגנות נגד ההפיכה הצבאית במדינה, אליה מתנגדות מדינות מערביות רבות, ובמסגרת ההתנגדות - ארצות הברית, מדינות אירופיות ומדינות מערביות אחרות אף הטילו סנקציות על מנהיגי הצבא ועל עסקיהם.

היום הקטלני ביותר בהפגנות נגד ההפיכה הצבאית, היה בסוף מרץ האחרון, כאשר כוחות הביטחון במיאנמר ירו והרגו 114 מפגינים, בהם ילדים. זאת, בזמן שמנהיג החונטה השולטת אמר כי הצבא יגן על העם, וישאף לשמור על הדמוקרטיה.

המפגינים יצאו אז למחות ברחובות הערים יאנגון, מנדליי וערים אחרות למרות אזהרות מפקדים בצבא כי הם עלולים "לחטוף כדור בראש או בגב", בזמן שהמפקדים חוגגים את "יום הכוחות החמושים" במדינה.

במהלך התקופה האחרונה, ארבעה חברי המפלגה הפרו-דמוקרטית במיאנמר, שהנהיגו הפגנות נגד קבלת החוקה החדשה, נשלחו לשנת מאסר בפועל על יד בית משפט במדינה. לפי ארגון זכויות אדם, יותר מ-400 מפגינים נהרגו כבר מאז תחילת ההתנגדות להפלת הממשל האזרחי של המנהיגה אונג סן סו צ'י.

במקביל, כמה מחברי הפרלמנט שהודחו בהפיכה הצבאית ירדו למחרת והקימו מעין שלטון צללים, "הוועדה לייצוג הפרלמנט המאוחד". מנהיג המחוקקים המורדים, מהאן ווין קהאינג תאן, קרא למפגינים להגן על עצמם ולחולל מהפכה נגד הצבא.

"זהו הרגע האפל ביותר שחוותה האומה שלנו והרגע שבו השחר יורד", אמר. "ההתקוממות חייבת לנצח". הצבא, שמחץ לאורך שנות עצמאותה של מיאנמר, בורמה לשעבר, תנועות מחאה נגד שלטונו, הזהיר כי כל מי שישתף פעולה עם הקבוצה החדשה יואשם בעבירות בגידה.

ארצות הברית, מדינות אירופיות ומדינות מערביות אחרות הטילו סנקציות על מנהיגי הצבא ועל עסקיהם, אך הן לא הצליחו להשפיע על האירועים בשטח בשלב זה. לצבא מיאנמר יש קשרים קרובים לסין ולרוסיה, המחזיקות בזכות וטו מועצת הביטחון של האו"ם.

מיאנמר הפיכה צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד