א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

שני מחבלים נעצרו • בתוכנית: פיצוץ אוטובוס בבית שמש

הותר לפרסום: המפגע שדקר אזרח ישראלי בצומת תפוח - נעצר והודה במעשה • גם המחבל שדקר ישראלי במזרח ירושלים נעצר • בחקירתו סיפר על תכנית לפוצץ אוטובוס מלא חרדים

אילוסטרציה
אילוסטרציה



הותר לפרסום: שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל פענחו את פיגוע הדקירה שהתרחש ב-23 ינואר 2013 בצומת תפוח שבשומרון, בו נפצע אזרח ישראלי באורח בינוני. כבר באותו היום נעצר חשוד במעשה, אשר הודה בביצוע הפיגוע ואף שיחזר אותו.

המפגע הוא מצטפא עאדל מצטפא ברגותי, תושב ביתרימא שבאזור בנימין, בן 23, סטודנט באוניברסיטת אל-נג'אח בשכם, אשר נעצר לאחר מרדף קצר בידי שוטרי מג"ב, שעמדו בסמוך לזירת הפיגוע וזיהו את המתרחש.

בחקירתו בשירות הביטחון הכללי, הודה ברגותי בביצוע הפיגוע ובפעילות נוספת, לרבות פעילות טרור עממי לעבר כוחות צה"ל לפני מספר שנים.

באשר לפיגוע הדקירה, הוא ציין כי פעל על דעת עצמו, ללא שותפים נוספים, כאשר מטרתו הראשונית הייתה לרצוח חייל. הוא הוסיף, כי את ההחלטה לבצע את הפיגוע קיבל באותו בוקר, וכך, לאחר שהסדיר את תכנית הלימודים שלו באוניברסיטה - נסע במונית שירות לצומת תפוח. הוא תר במשך כמחצית השעה אחר חייל, שישמש כיעד למימוש הפיגוע, ומשלא מצא מועמד מתאים, החליט לדקור את אחד האזרחים, שעמד בטרמפיאדה בצומת.

ברגותי לא הביע חרטה על מעשיו, ואף ציין כי מבחינתו אין משמעות אם הפצוע מת מפצעיו.

ב-7/3/13 הוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו עבירה שעניינה ניסיון גרימת מוות בכוונה, ועבירה של ניסיון לנשיאה, החזקה וייצור נשק.

תכנן לפוצץ קו אוטובוס חרדי בבית שמש

ב-4 פברואר 2013 בוצע פיגוע דקירה ברחוב סולטאן סלימאן במזרח ירושלים, במהלכו נפצע אזרח ישראלי באורח קל. הסכין פגעה בסידור תפילה שנשא בכיסו, ובכך נמנעה פגיעה קשה יותר.

משטרת מחוז ירושלים עצרה במקום הפיגוע את הדוקר, סאמר אחמד מחמוד מטר, כבן 28, תושב הכפר אידנא שבדרום הר חברון, והעבירה אותו לחקירה בשב"כ, בה הודה מטר בביצוע הדקירה, והוסיף כי לפני שלושה חודשים החל בתכנון לרצוח יהודי חרדי או מתנחל.

מספר ימים לפני הפיגוע הסתנן מטר לירושלים כשוהה בלתי חוקי, ושהה באיזור מזרח העיר עד לביצוע הפיגוע.

בנוסף, הודה מטר בכוונות לבצע פיגועים נוספים, לרבות אפשרות ששקל לפני מספר חודשים, להניח מטען שייצר בעצמו, באוטובוס המסיע חרדים בבית שמש.

יצוין כי מטר, פעיל חמאס, אשר נעצר בשנים 2009-2011 במעצר מנהלי, על רקע פעילותו במסגרת ארגון החמאס ותכנון לבצע פעילות צבאית, הודה כעת בחקירתו, כי מעבר לתכנון הפיגועים וביצוע פיגוע הדקירה, המשיך בפעילותו במסגרת ארגון חמאס.

נגד סאמר מטר הוגש כתב האישום המייחס לו 2 עבירות של ניסיון גרימת מוות בכוונה, חברות בהתאחדות בלתי מותרת וביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת, מגע עם אוייב, וייצור נשק.
מחבל תפוח מזרח ירושלים פיגוע חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד