י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אמונה פשוטה יש בהם"

ההזמנה הלא שגרתית שקיבל הרבי מצאנז לביתו

בגילוי לב נדיר דיבר האדמו"ר מצאנז על אותם אלו טועים מאחינו שעדיין יש להם אמונה וסיפר כמה סיפורים שאירעו באחרונה בעת שנתקל ביהודים שנשארה בהם אמונה ועל הזמנה לא שגרתית שקיבל הרבי לביתו. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא

ההזמנה הלא שגרתית שקיבל הרבי מצאנז לביתו
הרבי מצאנז בקריאת קויטל בשבוע שעבר צילום: משה גולדשטיין

בשבוע שעבר השתתף הרבי מצאנז בשמחת שבע ברכות לבן הגאון הרב קלמן בר רבה של העיר נתניה, במהלך השמחה נשא הרבי דברים על אמונה בסיסית גם אצל אלו הרחוקים מתורה ומצוות.

הרבי דיבר על אחינו הטועים ואמר כפי שהופיעו בגיליון 'בצילא דמיהמנותא' היוצא לאור בחסידות: "באמת רובא דרובא המה טועים ומוטעים, אינם יודעים מאומה, ויש הרבה לימוד זכות ללמד עליהם. ובפרט שרוב העם הם בעצם מאמינים בהשי"ת", הרבי סיפר בגילוי ואמר "יש אצלי הרבה סיפורים בענין זה. והדברים ניכרים ביותר כשבא האדם לעת צרה".

"דוגמא לדבר", אמר הרבי מעת לעת שוהה אני בקיסריה, ושם אני יוצא לשאוף אויר צח לצורך בריאות ברחוב העיר. בליל אחת השבתות כשהלכתי עם בניי, נעצר בסמוך עלינו יהודי שבא עם רכבו, ויצא וניגש אלי בבקשה שאאציל עליו ברכה בעניין הנצרך לו. הוא לא הכיר בחומרת הדבר באיסור הנסיעה בשבת, אבל אמנם ראיתי שאמונה עדיין יש בו, ובגלל זה ביקש ברכה להצלחה".

סיפור נוסף סיפר הרבי "בשבוע האחרון קיבלתי אל ביתי הזמנה לשמחת נישואין, אשר מצורת ההזמנה ניכר כי אינו מאחד הקרוב לדת, ובצירוף ההזמנה היה גם מכתב, שם כתבה האם, כי לפני למעלה מעשרים שנה, היה בנה החתן שוכב על ערש דוי כאן במרכז הרפואי (לניאדו בקרית צאנז מ.ו), ובאותם הימים הלכתי לסייר בבניין בית הרפואה, ואז ניגשה אלי לקבל ברכה. ואני כששמעתי את מר ליבה וראיתי צרת נפשה, האצלתי לה ברכה כשהפטרתי לעברה כי בעז"ה היא עוד תזמין אותי להשתתף בשמחת הנישואין של בנה".

"כעת" סיפר הרבי, לקראת החתונה נזכרה האמא ושיגרה אלי הזמנה אפילו שלא היה לה שום שיג וקשר ליהדות, אכן אמונה פשוטה יש בהם. וכאשר רבנים ועסקנים יודעים איך לרומם ולהבעיר הנקודה היהודית הרי שאפשר לפעול גדולות ונצורות.

הרבי מצאנז קיסריה בית חולים לניאדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד