י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דריכות בישראל

בכיר איראני: ביום חמישי חוזרים לשיחות הגרעין

מחוקק איראני צוטט בתקשורת אומר כי ביום חמישי איראן תשוב לשיחות הגרעין עם המעצמות, כשארה"ב תנהל מו"מ רק באופן עקיף. "השיחות עם קבוצת 4+1 יתחדשו ביום חמישי בבריסל" 

בכיר איראני: ביום חמישי חוזרים לשיחות הגרעין
טנקים בגבול איראן אזרבייג'אן צילום: סוכנות הידיעות האיראנית IRNA

איראן תחדש את שיחות הגרעין עם המעצמות ביום חמישי, כך הבהיר אמש (ראשון) בכיר איראני לאחר שנפגש עם שר החוץ. בסוכנות הידיעות האיראנית 'פארס' צוטט הבכיר אומר כי "השיחות עם קבוצת 4+1 יתחדשו ביום חמישי בבריסל", כשכוונתו היא לארבעת החברות הקבועות של מועצת הביטחון של האו"ם – בריטניה, סין, צרפת ורוסיה - יחד עם גרמניה.

המגעים בין איראן למעצמות יחלו כאמור ביום חמישי, כשארה"ב לא תיקח בהם חלק באופן ישיר, אלא רק באמצעות מו"מ עקיף.

בתוך כך, סיימון טיסדל, פרשן לענייני חוץ של ה'גארדיאן' הבריטי, מנתח את המצב השברירי עם איראן, ושואל, מה יעשו הממשלות המתנגדות אם, ככל הנראה, המשטר בטהראן ימשיך לגרור את רגליו. תוך צבירת האמצעים לבניית נשק גרעיני?

סיימון דיסטל כותב, כי "מנהיגי ישראל, כרגיל, אינם מקמצים במילים" הוא מצטט את שר החוץ יאיר לפיד "כל יום שעובר, כל עיכוב במשא ומתן, מקרב את איראן לפצצה גרעינית. אם משטר טרור ירכוש נשק גרעיני, עלינו לפעול. עלינו להבהיר שהעולם המתורבת לא יאפשר זאת".

הוא מצטט גם את אנטוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקני. "אנו מוכנים לפנות לאפשרויות אחרות אם איראן לא תשנה את דרכה, אבל אנו ממשיכים להאמין שדיפלומטיה היא הדרך היעילה ביותר". בביקור בירושלים בשבוע שעבר אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה היוצאת, ניבאה שהמשא ומתן שנתקע עומד להתקרב לרגע מכריע.

סיימון מציין כי "הדבר האחרון שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן רוצה, כשהוא מנסה להתנתק מהמזרח התיכון ולהתמקד בסין, הוא פעולה צבאית ישראלית נגד איראן שתבעיר את האזור", סיימון מציין כי ראש ממשלת ישראל אינו שולל זאת. "העולם מחכה, האיראנים מתעכבים והצנטריפוגות מסתובבות", צוטט בנט.

סיימון מזכיר כי רוב הישראלים חוששים, "הפחד אמיתי. רוב הישראלים היהודים, 51%, סבורים שישראל הייתה צריכה לתקוף את איראן לפני שנים במהלך השלבים המוקדמים של הפיתוח הגרעיני שלה, במקום לחכות להסדר משא ומתן", כך עולה מסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה. הוא מצטט את הרמטכ"ל כוכבי, כי "תוכניות הפעולה הצבאית נגד איראן מואצות מאוד".

סיימון מציין כי נשיא איראן החדש קיצוני ועקשן מאד בכל הנוגע להסדר מול האמריקאים, המשטר מתעלם ממצוקתם של אזרחים איראנים שמרוששים מהסנקציות. "המשטר מתעלם מחששות של התפשטות גרעינית. הוא מאיים על קרע קבוע עם הדמוקרטיות המערביות". הוא מזהיר, "גרוע מכך, הוא פותח דלת לניצים מכל הצדדים המקדמים בפזיזות פתרונות צבאיים כאשר במציאות אין "פתרונות" כאלה. "מלחמה עם איראן? זה שזה עדיין לא קרה לא אומר שזה לא יקרה". מסיים סיימון את התחזית הקודרת.

 

 

 

איראן הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד