י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתעקש על ארה"ב

אחיו של זבולון: "הגעתו לישראל נתקלת בקשיים"

‏אהרון סימן טוב, אחיו של היהודי האחרון באפגניסטאן שחולץ מאפגניסטן במבצע חובק עולם, אומר כי התכנון להביאו לישראל מטורקיה נתקל בקשיים, בשל התעקשותו להגיע לארה"ב

אחיו של זבולון: "הגעתו לישראל נתקלת בקשיים"
זבולון סימנטוב צילום: מתוך שידורי כאן 11

‏אהרון סימן טוב, אחיו של היהודי האחרון שחולץ מאפגניסטאן, אומר לרועי קייס ב'כאן חדשות' בנוגע למאמצים להביאו לישראל: "ניסינו לשכנע אותו לבוא. אבל הוא לא מקשיב. מקווה שבהמשך יגיע לישראל. שמחתי שהוא עזב את אפגניסטאן. התחננו אליו במשך שנים לעשות זאת". עוד אמר, כי "נראה שהתכנון להביאו לישראל מטורקיה נתקל בקשיים, בשל התעקשותו להגיע לארה"ב".

אחרי מבצע חילוץ מורכב: היהודי האחרון נחת באיסטנבול • תיעוד

עוד דווח, כי מחלציו טוענים שחשיפת המדינה השכנה שאירחה אותו, פקיסטן, לה אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל, הביכה את הרשויות שם. מוטי כהנא שחילץ אותו בפועל מאפגניסטן במימון ארגון 'צדק' בראשותו של הרב משה מורגרטן מוויליאמסבורג. אומר בסרטון וידאו שפרסם, כי זבולון סימן טוב יגיע לארה"ב. "ישראל היא מדינה מאד יפה, אבל כרגע זבולון רוצה להגיע למשפחתו בארה"ב, יש לו גם שם משפחה, אנחנו נשמח אם הוא יגיע לבקר בישראל, אך כרגע הוא רוצה להגיע לארה"ב".

הדיווח הנוכחי משנה את כל התמונה, אתמול עוד היה מתוכנן שסימן טוב יגיע לישראל אחרי שימתין כמה ימים בטורקיה עד שיסודר לו אישור כניסה לישראל, הוא היה אמור בדיקת קורונה מאחר והוא לא התחסן, באפגניסטן ובפקיסטן שם שהה בימים שאחרי החילוץ לא ניתן היה לחסנו. אחרי שישהה את ימי הבידוד הנדרשים, הוא תוכנן לישראל, כאן נמצאים בני משפחתו, שלושה אחים, ושתי בנות, זבולון התגרש מאשתו רק לאחרונה על ידי גט שניתן בזום. אך היום דווח ב'כאן חדשות' כי הוא מתכנן הגעה לארה"ב.

הרב חיטריק רבה האשכנזי של טורקיה ויו"ר איחוד הרבנים במדינות האיסלאם, אמר אתמול (ראשון) ל'בחדרי חרדים' כי סימן טוב לא הצליח לקבל ויזה לאף מדינה אחרת, ולכן יעצו לו לטוס לטורקיה, משם ינסה הרב מנדי חיטריק לעזור לו להגיע לישראל או לארה"ב, הרב חיטריק פנה לממשלת טורקיה שתעניק לו ויזה מיוחדת, והיא נענתה בחיוב.

אפגניסטן חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד