י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"יש לנו לב יהודי חם"

בכירים ברשויות המקומיות נועדו עם ראשי 'השומרים' בפלטבוש

בכירים ברשויות המקומיות בישראל נועדו עם ראשי ארגון 'השומרים' במטרה לקבל ייעוץ מעשי בכל הנוגע להגנה יעילה על אזרחים | "האנשים האלה הם האחים שלנו ואכפת לנו והם יודעים את זה"

בכירים ברשויות המקומיות נועדו עם ראשי 'השומרים' בפלטבוש
הפגישה עם ראשי ארגון השומרים צילום: באדיבות המצלם

קבוצה של יותר מ-40 פקידים בכירים ישראלים ברשויות המקומיות נפגשה עם חברי וראשי ארגון השומרים של פלטבוש בברוקלין ביום ראשון האחרון, בתקווה לקבל ייעוץ שיועיל להם במגרשם הביתי.

את הפגישה אירגן משה סמואלס, יוצר "היהודי החדש", סרט תיעודי ישראלי שמטיל את הזרקור התקשורתי על היהדות האמריקאית. לאחר שצילם קטע מהסדרה בברוקלין בשיתוף עם ארגון השומרים של פלטבוש בימים שלפני הקורונה.

סמואלס פנה לרכז הבכיר של ארגון השומרים, בוב מוסקוביץ, כדי לתאם ביקור של קבוצת בכירים ממספר רשויות מקומיות ישראליות, שהורכבה מראשי ערים, חברי מועצת העיר חברים ומנהלים של מועצות אזוריות ומקומיות, ומנכ"לי עיריות, הנציגים היו קבוצה מגוונת ביותר, שייצגה את הקהילות היהודיות, המוסלמיות והדרוזיות, הדתיות והחילוניות מישראל, וביקורם בניו יורק סיפק להן הזדמנות ללמוד עוד על החיים היהודיים בארצות הברית.

"כשקיבלתי את המייל, הופתעתי מאוד שהם פונים אלינו, ובאותו הזמן סקרן אותי לדעת איזו ייעוץ נוכל להעניק להם", אמר בוב מוסקוביץ ל'בחדרי חרדים', "הם רצו לראות מה אנחנו עושים, איך היחסים שלנו עם המשטרה, לדעת איך אנחנו מתמודדים עם אנטישמיות היום, ולשמוע על ההתמודדות עם פשעי שנאה נגד יהודים, כדי שיוכלו לראות כיצד הם מטפלים בזה אצלם בעיריות, ואם יש משהו שהם יכולים להיעזר בו".

הפגישה התקיימה בקהילת שערי שלום, השתתפו בה גם מעל עשרה חברים בארגון השומרים של פלטבוש, מוסקוביץ, עמיתו רכז השומרים סטיב וייל, ובכיר בארגון נפתלי רוזנברג, הם הסבירו לאורחים כיצד פועל ארגון השומרים והיקף פעילותו, מוסקוביץ הסביר את ההבדלים בין המשמר האזרחי בישראל לבין ארגון השומרים, שני הגופים מתמקדים בביטחון, אך מערך השירותים הרחב של השומרים כולל גם התמודדות עם נעדרים ונושאים אחרים, איסוף תיעוד וידאו ממצלמות אבטחה במאבק בפשיעה, עזרה לקהילות במהלך הקורונה, וסיוע בסערות ובהוריקנים.

"הסברנו כיצד אנשים שמתקשרים אלינו לבקש סיוע שמחים לעבוד איתנו כי יש לנו לב יהודי חם", אמר מוסקוביץ. "האנשים האלה הם האחים שלנו ואכפת לנו והם יודעים את זה".

הפגישה כללה גם ביקור במרכז הפיקוד של ארגון השומרים, שבנוסף לכך שהוא נקרא לאיתור נעדרים, הוא נפרס גם כדי להוות גורם הרתעה באזורי פשיעה גבוהה, לפעמים על פי בקשת משטרת ניו יורק.

השומרים פלטבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד