י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ניצחון ללפיד

בעקבות "סערת המגרסה": הבחירות ליו"ר הסוכנות נדחות בחודש

בחירת יו"ר הסוכנות נדחתה בחודש, כדי לאפשר לממשלה זמן להציג מועמדים נוספים במקום השר אלעזר שטרן, שהסיר את מועמדותו בשבוע שעבר. בחודש האחרון התראיינו בפני הוועדה שמונה המועמדים לתפקיד ראש הסוכנות

בעקבות "סערת המגרסה": הבחירות ליו"ר הסוכנות נדחות בחודש
יאיר לפיד צילום: פלאש90

על רקע סערת אלעזר שטרן: הגוף הבוחר את יו"ר הסוכנות היהודית בראשות יעקב חגואל, יו"ר הסוכנות היהודית בפועל, החליט היום (שני) בתום דיון ממושך לדחות את בחירת היו"ר בחודש.

במסגרת הדחייה, מועמדים חדשים יוכלו להצטרף למרוץ תוך 30 יום, עד 17 בנובמבר. מדובר בניצחון לקו שהוביל שר החוץ יאיר לפיד, שדרש דחייה ארוכה.

הוועדה הציבה ללפיד אולטימטום להציג מועמד מטעם הקואליציה עד אתמול ב-16:00. לפיד לא הציג מועמד והעריך שהוועדה לא תגיע להסכמה על אף אחד מהמועמדים, ובסופו של דבר תעניק דחייה נוספת - מה שאכן קרה.

דחיית מועד בחירת היו"ר ייתן כעת חודש ללפיד ולראש הממשלה נפתלי בנט למצוא מועמד מוסכם.

כזכור, בסוף השבוע הוזכר שמו של שר התפוצות נחמן שי כמועמד לתפקיד יו"ר הסוכנות מטעם מפלגת העבודה והרפורמים, לאחר ששר המודיעין אלעזר שטרן החליט להסיר את מועמדותו בעקבות "סערת המגרסה". אבל נכון לעכשיו לא נראה ששי יזכה לתמיכתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד.

ההערכה היא כי בנט ולפיד לא מתכוונים להציג מועמד חדש, ולפי איך שהדברים מתפרשים בקואליציה, ממילא אף אחד מהמועמדים הקיימים לא יזכה לרוב הנדרש - 9 מתוך 10 - כדי לזכות בתפקיד, כך שנותר עוד זמן להציג מועמדים נוספים.

בחודש האחרון התראיינו בפני הוועדה, שמורכבת מנציגי ההסתדרות הציונית ונציגי יהדות התפוצות, שמונה המועמדים לתפקיד ראש הסוכנות. דחיית הבחירה תאפשר למועמדים חדשים להציג את מועמדותם מלבד הממשלה שקיבלה ארכה להציג מועמד חדש.

8 המועמדים שהתראיינו: שגריר ישראל באו"ם לשעבר דני דנון, שגריר ישראל בארה"ב לשעבר מייקל אורן, יור מוזיאון העם היהודי "אנו" אירינה נבזלין, רעייתו של ח"כ יולי אדלשטיין, ושרת התפוצות לשעבר עומר ינקלביץ', שזוכה לתמיכה וגיבוי נמרצים מיור כחול לבן בני גנץ. בנוסף, גם חברי הכנסת לשעבר עוזי דיין ומיכל קוטלר-וונש, סגנית ראש עיריית ירושלים פלר חסן-נחום, ויו"ר הות"ת פרופ' יפה זילברשץ, הופיעו בפני ועדת הבחירה.

יצוין כי בימים האחרונים הוזכרו גם שמותיהם של ציפי לבני ובוגי יעלון כמועמדים אפשריים לתפקיד.

אלעזר שטרן הסוכנות היהודית יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד