ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מרוץ החימוש

נערכים למלחמה? מערכת 'כיפת ברזל' תוצרת איראן

איראן מציגה מערכת הגנה אווירית חדשה נגד טילי שיוט. בתרגיל הראשון הנערך לתקשורת השבוע נחשפה לראשונה ה"זובין", מערכת הגנה אווירית לטווח קצר

נערכים למלחמה? מערכת 'כיפת ברזל' תוצרת איראן
מערכת הגנה אווירית תוצרת איראן צילום: צילום מסך

איראן חשפה השבוע מערכת הגנה אווירית חדשה נגד טילי שיוט בשם "זובין", ומערכת נוספת נגד מל"טים, איראן תנסה לשלוח את המערכת לחיזבאללה כדי להפריע לחיל האוויר הישראלי שפועל בשטח לבנון וסוריה.

איראן היא כידוע ספקית המרכיבים והידע לכל מה שקשור למערכות הרקטות של החיזבאללה והחמאס, שנגדם פיתחו משרד הביטחון ורפאל את מערכת כיפת ברזל.

כעת, יש לאיראן כיפת ברזל משלה. בתרגיל הראשון הנערך לתקשורת השבוע נחשפה לראשונה ה"זובין" (לוחם בפרסית), מערכת הגנה אווירית לטווח קצר בלבד. בעוד שבכיפת ברזל מופרדים המכ"ם והמיירטים, במערכת האיראנית שמותקנת על משאית רגילה, ישנו מכ"ם קטן ומשגר לארבעה מיירטים. הטווח הוא 8 ק"מ, קצר בהרבה משל הגירסה הישראלית, אך מספיק להגנת מטרות אסטרטגיות.

 

האיראנים הם מקור לאיום של רקטות במזרח התיכון, גם אלה המשוגרות מתימן לעבר סעודיה, המערכת החדשה מיועדת גם נגד טילי שיוט ובטילי אוויר קרקע, שעשויים להיות משוגרים נגד פרויקט הגרעין האיראני. לפי מקורות חסויים גם חיל האוויר הישראלי משתמש בטילי שיוט וטילי אויר קרקע במלחמותיו נגד איראן וסוריה.

האיראנים חשפו בתרגיל גם מערכת נוספת, AD-08, ליירוט כלי טיס ללא טייס גם כאן מדובר בכלים היוצרים איום כפול על האיראנים, גם נגד מטרות בשטח איראן, וגם נגד מטרות בסוריה ובלבנון. ארה"ב השתמשה בכלים לא מאוישים נגד מליציות איראניות בסוריה, ולפי מקורות זרים גם חיל האוויר עושה בהם שימוש בתקיפות ובמשימות איסוף מודיעין בסוריה ובלבנון.

איראן כיפת ברזל מערכת הגנה אווירית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד