י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ברקע הונאת הבחירות

בהוראת הרודן לוקשנקו: שגריר צרפת עזב את מינסק

שגריר צרפת בבלארוס עזב את המדינה לאחר שממשלת בלארוס הורתה לו לעזוב, כך מדווחים כלי תקשורת בצרפת. דובר השגרירות הודיע כי השגריר עזב את המדינה ביום ראשון

בהוראת הרודן לוקשנקו: שגריר צרפת עזב את מינסק
נשיא בלארוס צילום: מתוך שידורי כאן 11

שגריר צרפת בבלרוס עזב את המדינה לאחר שממשלת בלארוס הורתה לו לצאת, כך מדווחת סוכנות הידיעות AFP. דובר השגרירות הודיע כי השגריר ניקולה דה לקוסט עזב את המדינה ביום ראשון, לאחר שקיבל הוראה לעזוב עד יום שני.

השגריר דה לקוסט, בן 57, נשלח כשגריר לבלארוס בסוף השנה שעברה. כלי תקשורת מקומיים דיווחו, כי הוא לא הצליח להגיש כתב אמנה בפני הנשיא אלכסנדר לוקשנקו.

דה לקוסט

צרפת, בדומה למדינות אחרות באיחוד האירופי, לא הכירה בניצחונו של לוקשנקו לקדנציה שישית לנשיאות לאחר הבחירות באוגוסט האחרון, על רקע טענות נרחבות בדבר הונאת בחירות מסיבית. השגריר דה לקוסט פגש במקום זאת את שר החוץ הבלארוסי ולדימיר מייקי בדצמבר האחרון.

דובר שגרירות צרפת מסר: "משרד החוץ הבלארוסי דרש מהשגריר לעזוב לפני ה-18 באוקטובר, הוא נפרד מצוות השגרירות והקליט הודעת וידאו לעם הבלארוס, שתופיע היום (שני) בבוקר באתר השגרירות".

האיחוד האירופי קבע שוב ושוב כי הוא "אינו רואה שהבחירות שהתקיימו באוגוסט האחרון, היו חופשיות והוגנות" והטיל סנקציות על משטרו של לוקשנקו. הנשיא פתח במאבק לאחר הבחירות נגד האופוזיציה, לאחר שבמדינה פרצו מחאות ענק נגד שלטונו.

עם זאת, למרות הסנקציות המערביות, לוקשנקו דחה עד כה את כל הניסיונות להדיחו ונהנה מתמיכת בן בריתו במוסקבה, הנשיא ולדימיר פוטין. לוקשנקו שולט בבלארוס מאז 1994, האשים את ממשלות אירופה שהניעו את ההפגנות וניתק את הקשרים עם מספר מדינות מערביות בחודשים האחרונים.

בחודש מרץ גירש משטרו של לוקשנקו את כל צוות השגרירות של לטביה, כולל את השגריר, לאחר שהלטבים השתמשו בדגל של האופוזיציה של בלארוס באליפות הוקי קרח שנערכה.

אלכסנדר לוקשנקו בלארוס צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד