ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אל תטיף לנו על דמוקרטיה"

לפיד עורר סערה בטקס הממלכתי: "צאצאי יגאל עמיר כאן בכנסת"

יום הזיכרון השנתי לרצח ראש הממשלה המנוח רבין ניפק גם השנה שלל סערות פוליטיות. ראש הממשלה החליפי לפיד עלה על דוכן הנואמים במליאה ותקף את אנשי הימין בכנסת: "צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת ישראל. הם אורחים רצויים בכל האולפנים"

לפיד עורר סערה בטקס הממלכתי: "צאצאי יגאל עמיר כאן בכנסת"
לפיד במליאה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד עורר מהומה בטקס המללכתי לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין, שטען כי צאצאיו האידאולגים של רומח ראש הממשלה מכהנים היום בכנסת, שהוא הבהיר כי אילולא היו מקימים ממשלה אלה היו מכהנים כשרים.

"צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת ישראל", אמר השר לפיד. "צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר מקבלים לגיטימציה, אורחים רצויים בכל האולפנים. אילולא חוללנו את הנס של ממשלת השינוי, הם היו עכשיו שרים בממשלה".

לפיד טען בנאומו כי לא הימין רצח את ראש הממשלה לשעבר רבין אלא האנטי-דמוקרטיים. הוא השווה את המצב הפוליטי כיום למה שהיה לפני 26 שנים: "על זה היו הבחירות. זוהי החלוקה. לא שמאל וימין - אלה שמאמינים בדמוקרטיה מול אלה שנמאס להם מהדמוקרטיה. אלה שרוצים לאחד את העם, מול אלה שרוצים לפרק אותו".

דבריו של לפיד עוררו מהומה במליאה וחברי הכנסת קראו קריאות ביניים ואף קראו לראש הממשלה לגנות את דבריו של לפיד. "הכתם השחור והאחריות להסתה נגד הימין והציבור הדתי הם על ידיו של בנט", נטען.

ראש האופוזיציה הסביר בנאומו מדוע החרים את הטקס הממלכתי בהר הרצל. "אני חייב לומר לכם משהו מדם לבי. כבר 26 שנים, שנה אחר שנה, יש מי שמשתמש בימי הזיכרון ליצחק רבין כדי לנגח חלק עצום מהעם ואת מי שמייצג אותו".

"במשך כל השנים שמעתי באירועים האלה דברים פוגעניים ושקריים על המחנה אותו אני מייצג וגם עליי אישית אבל חרקתי שן, הבלגתי. מילאתי את חובתי להיות שם כראש ממשלה בהתאם לפרוטוקול הממלכתי. כמובן כשבאתי שאלו למה באתי ועכשיו כשאני לא בא שואלים למה לא באתי", הוסיף נתניהו ועקץ את קודמו בתפקיד לפיד, "יש פה ראשי אופוזיציה שהחרימו ימי זיכרון אחרים ועליהם לא מדברים".

נתניהו תקף בנאומו בטקס גם את ראש הממשלה נפתלי בנט: "איננו מחליפים את דעותינו על מנהיגי המדינה בהתאם לאופנת הזמן ופקודת התקשורת. אנחנו גם לא חושבים שאפשר להחליף את אותם מושגים של חוקיות ולגיטימיות. הממשלה היא חוקית לכל דבר אבל יש מי שאמר פה שלהקים ממשלה עם 10 מנדטים, לא עם ,6 זה לא לגיטימי וזה לא דמוקרטי". על דבריו של לפיד אמר נתניהו, "אל תטיף לנו על דמוקרטיה".

מי שהחרים את הטקס במליאה היה חבר הכנסת איתמר בן גביר: "רצח הוא רצח ויש לגנות אותו ולהסתייג ממנו בכל תוקף. יחד עם זאת, בשמאל לא למדו את הלקח מרצח רבין והם ממשיכים להסית נגד ציבור שלם. משפחת רבין מתנהגת כאילו היא משפחת מלוכה ותוקפת כל מה שלא חושב כמוה, בתו ונכדיו של רבין מסיתים נגד ראש האופוזיציה, וניצן הורוביץ לא שוכח לזעוק על "נציג כהניסטי" בכנסת, כאשר הוא עצמו יושב עם האחים המוסלמים ומשתף פעולה עם שונאי ישראל שרוצים להביא להשמדת המדינה".

עוד תקף בן גביר: "הקואליציה היום מתנהגת בדיוק כפי שהתנהגה אז הקואליציה ויש להצטער כי במקום לעשות חשבון נפש, הם ממשיכים להסית. נכון, רצח הוא רצח, הוא רצח ואסור לשום יהודי להרים יד על יהודי אחר, אולם היה מצופה שבשמאל הישראלי יפנימו שהקיטוב והשסע הגיע דווקא בגלל שהם דרסו את האופוזיציה של אז וציבורים שלמים".

רצח רבין יאיר לפיד יגאל עמיר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד