י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בעקבות המתקפה

בנט שיתף: הסיבה שהחזרתי את הכיפה לראשי

נפתלי בנט הוא ראש הממשלה הראשון שחובש כיפה, אך לא תמיד היא התנוססה על ראשו. בעבר הסיר אותה בנט שנולד למשפחה דתית למשך כמה שנים. היום שיתף בפומבי מה גרם לו להחזיר את הכיפה לראשו. וגם, האם חזר בו מדבריו בשבוע שעבר נגד החרדים • צפו

בנט שיתף: הסיבה שהחזרתי את הכיפה לראשי
נפתלי בנט צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בטקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, סיפר ראש הממשלה נפתלי בנט על הימים שאחרי רצח רבין, בהם הואשמו כל חובשי הכיפות הסרוגות ואנשי הימין ברצח, אחרי שאיש הימין יגאל עמיר, היה זה שרצח את ראש הממשלה.

"לא היה נעים להיות חובש כיפה באותם ימים שאחרי רצח רבין״, אמר בנט בנאומו, "זאת בדיוק הסיבה שהחזרתי את הכיפה לראשי אחרי שנתיים בצבא שהייתי בלעדיה. אני חשבתי שזאת התשובה הראויה לאותה מתקפה שהייתה באותה עת אל מול חובשי הכיפות. כי באותם ימים כל חובש כיפה כמעט הואשם ברצח ראש הממשלה, כך זה הרגיש".

בנט הוסיף, וסיפר: "באותם שבועות שאותו ציבור הפך להיות סכנה למדינה, דווקא אז, כמפקד פלוגה - היו לי 80 חיילים, ידעתי שהם מאוד מעריכים אותי – החלטתי שאני שם את הכיפה על הראש כדי לבטא את תחושתי ואת אמונתי".

בהמשך נאומו סתר דברים שאמר ראש הממשלה רק בשבוע שעבר, כך אמר בכנס של 'ג'רוזלם פוסט' כי יש להחליש את כוחן של המפלגות החרדיות, בנט אמר היום במליאה: "אני מקווה שגם למדנו שאסור להשתיק ציבורים שלמים בחברה שלנו, אסור להכפיש ציבור שלם אם פרט מתוך אותו ציבור פשע או סרח. לא הימין רצח את רבין, לא הדתיים רצחו את רבין - יגאל עמיר רצח את רבין".

לדבריו, "הלקח הוא שאסור להשחיר קבוצות בישראל או להאשימן בחטא היחיד. אני רוצה להדגיש - הלקח הוא לא שצד כלשהו צריך לוותר על ערכיו, על האידיאולוגיה שלו או על אמונותיו, בגלל הרצח. הרצח כשלעצמו לא מוכיח את צדקת הדרך של אף צד. לא של מפלגות משמאל, לא של המפלגות מימין. הלקח של הרצח צריך ללמד אותנו איך לנהל את הוויכוח בין שמאל לימין ומה גבולות הגזרה של הוויכוח. בשום מצב ובשום תנאי לא מרימים יד איש על רעהו".

בנט הוסיף וסתר את דבריו משבוע שעבר כשהפעם הוא הבהיר: "אנחנו רוצים שכל אזרחי ישראל ירגישו רצויים. כל המגזרים במדינת ישראל, בין שיש להם ייצוג בקואליציה ובין שאין להם ייצוג בקואליציה - אתם רצויים".

נפתלי בנט חבישת כיפה רצח רבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד