כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרשיית הבשר: הרבנים הודיעו כי אין צורך להכשיר הכלים

פרשיית הבשר בלוס אנגל'ס: ב"דעת תורה" שפרסמו רבני העיר הרגיעו את הציבור והודיעו כי אין צורך להטביל את כל הכלים • שתי תביעות הוגשו כנגד בעל האיטליז

אין צורך להגעיל הכלים, צילום אילוסטרציה: עוזי ברק
אין צורך להגעיל הכלים, צילום אילוסטרציה: עוזי ברק

שערוריית הבשר הטרף שהתגלה באיטליז כשר בלוס אנג'לס לפני פסח ממשיכה להכות גלים: אתמול (שלישי) פרסמו רבני לוס אנג'לס "דעת תורה" לפיה כל מי שרכש בשר באטליז אינו צריך לטבול או להכשיר את כליו.

הרבנים נימקו את פסק הדין בחקירות שערכו מאז התפוצצות הפרשייה. החוקר הפרטי שגילה ותיעד את הפרשייה, אריק אגאקי, הופיע בפני הרבנים והציג סרטי וידיאו המתעדים את מיכאל אנגלמן, בעל האיטליז, מעמיס ארגזי בשר על משאית שחנתה בחניה של מסעדת מאק דונאלדס. לאחר מכן תיעד את אותה משאית מגיעה לפתח החנות של אנגלמן ברחוב פיקו רוביטסון, האזור היהודי החרדי של לוס אנג'לס, ושם נראים פועלים מורידים מהמשאית את ארגזי הבשר ומניחים אותם בארגזים ריקים שבהם היו מוצרי בשר כשרים. משגיח הכשרות לא נראה בשטח.

אנגלמן כרגע מתמודד עם שתי תביעות משפטיות ונאלץ למכור את החנות לאחר שתעודת הכשרות שלו נלקחה. החנות נמכרה לעסקן איש עסקים העוסק בשיווק מכשירים רפואיים שלמה רכניץ.

אגאקי, שהשקיע כ-180 שעות בחקירה, הודיע כי יבצע את החקירה בהתנדבות: "במהלך 10 שנות עבודתי כחוקר פרטי ומומחה באבטחה כבר פיענחתי פשעים רבים, בתוכם מעשי רצח, אבל גילוי פרשיית הבשר הטרף הוא הפרויקט שעליו אני הכי גאה בו כי בכך מנעתי ממאות יהודים שומרי תורה ומצוות מלאכול טרף".

לוס אנג'לס בשר אין צורך הכשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד