י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נותקה באכזריות ממכשירי ההנשמה

אחרי מאבקים וסבל מתמשך: אלטע פיקסלר הלכה לעולמה

לאחר מאבק ארוך ומתמשך, בפן הציבורי, תקשורתי ומשפטי - צוות רפואי בבריטניה ניתק את מכשירי ההנשמה מגופת הילדה החרדית אלטע פיקסלר וכעבור זמן קצר היא הלכה לעולמה, בניגוד לעמדת הוריה. מניין יהודים התאספו ליד מיטתה וקראו שמע ישראל | תובא לקבורה מחר בישראל

אחרי מאבקים וסבל מתמשך: אלטע פיקסלר הלכה לעולמה
רגעיה האחרונים של הילדה אלטע פיקסלר צילום: צילומסך

ברוך דיין האמת: בשעה האחרונה נותקו מכשירי ההנשמה מגופת הילדה החרדית אלטע פיקסלר ע"ה, בת השנתיים וחצי, שהייתה מאושפזת בבית החולים בבריטניה מאז לידתה.

מניין יהודים התכנסו בבית החולים טרם המתת הילדה על ידי צוות רפואי, וקראו קריאת שמע. בכך הסתיים מאבק משפטי וציבורי שניהלו הוריה במהלך התקופה האחרונה, בניסיון לעצור את רצח הילדה.

פיקסלר, פעוטה חרדית בת שנתיים וחצי, היא אזרחית בריטית, ישראלית ואמריקנית, שנולדה עם מום נדיר הפוגע בתפקוד המוח - ואושפזה מאז לידתה בבית החולים המלכותי לילדים במנצ'סטר (RMCH). 

לאחרונה קבע בית המשפט באנגליה, לאחר מאבק משפטי שניהלו ההורים כחצי שנה, כי בית החולים רשאי לנתק את הפעוטה ממכשירי ההנשמה, זאת בניגוד לעמדת הוריה המבקשים להאריך את הטיפול הרפואי בה, ולהעבירה לקבלת טיפול רפואי בישראל.

בצר להם פנו ההורים לבית המשפט העליון בממלכה, ואולם כאמור אף זה דחה את הערר, והותיר את ההחלטה המקורית על כנה.

השופט הלורד בייקר הביע בהחלטתו אמפטיה למשפחתה של הילדה, ואף חרטה על חוסר היכולת לשנות את פסק הדין. הוא כן הכיר בה כיהודייה לצורך הדיון המשפטי, מה שמעורר תקווה בקרב ההורים לעלות שלב בערר – לערכאה הסופית והעליונה ביותר בבריטניה, המקבילה לבג"ץ הישראלי, בטענה שמדובר ברצח על פי אמונתה של הילדה. 

"אני יודע שהוריה המסורים של אלטע יהיו במצוקה עמוקה בגלל תוצאות הערעור הזה", כתב הלורד בייקר, "לכל הורה וסבא, ולכל אדם מכל קהילה תהיה אהדה עמוקה כלפיהם וכלפי אחיה האוהבים של אלטע".

השופט, כתב גם כי התמיכה החזקה שהמשפחה שואבת מאמונתה ומקהילתה, יהווה מקור של נחמה עבורה. "אני מבין מדוע הם המשיכו לערעור, ומביע חרטה על כך שאני לא יכול לעשות יותר כדי לעזור להם".

הלוויתה תצא הערב מחצר בית המדרש של חסידות בעלזא במנצ'סטר. ארונה צפוי להגיע מחר (שלישי) לקבורה בארץ הקודש.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

אלטע פיקסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד