י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תבוא עליך הברכה

צפו: כך שמע מרן על הפרס שחכם יהודה צדקה נתן לילדיו

לרגל שלושים שנה להסתלקותו של הגאון חכם יהודה צדקה זצ"ל ראש ישיבת 'פורת יוסף' מפרסמים ב'אוצרות מרן' סרטון מיוחד שמרן הרב עובדיה מספר על חכם יהודה צדקה, מה הפרס שנתן לילדיו? ומה בירך את הרב עובדיה לאחר שראה את הפסק של מרן על מצה בליל הסדר?

צפו: כך שמע מרן על הפרס שחכם יהודה צדקה נתן לילדיו
הגר"י צדקה והגר"ע יוסף זצ"ל צילום: ארכיון בחדרי

במלאת שלושים שנה להסתלקותו של הגאון חכם יהודה צדקה זצ"ל ראש ישיבת 'פורת יוסף' מתפרסם סרטון מדהים ממרן הגר"ע יוסף זצ"ל המספר על חכם יהודה צדקה זצ"ל. 

המשב"ק הרב צבי חקק מספר למרן הרב עובדיה כי הגאון רבי משה צדקה ראש ישיבת 'פורת יוסף' סיפר לו כי הפרס הכי חשוב שאביו נתן להם בהיותם ילדים לאחר שהתנהגו טוב, היה לראות את מרן הרב עובדיה יושב ולומד. 

בסרטון באדיבות 'אוצרות מרן' נראה מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שומע את הדברים ואומר "הוא היה אהוב שלנו, איש צדיק מזכה הרבים, היה מכתת רגליו ממקום למקום להשמיע דבר ה'". 

בהמשך מספר מרן בעת שחיבר את הספר 'חזון עובדיה' שם יש תשובה החולקת על ה'בן איש חי' בנוגע למצה בליל פסח האם צריך לבלוע בבת אחת, הגר"ע יוסף הוכיח שהדין לא כך, אלא שאפשר לאכול לאט לאט כמו כל יום ולא בבת אחת. 

הגר"ע יוסף מספר כי הוא שלח את הספר לחכם יהודה צדקה שבירך אותו ואמר לו תבוא עליך הברכה, "לאחר שכל ליל הסדר היה נחנק והיה לו סיוט לאכול את המצה בבת אחת, כעת סמכתי על הפסק שלך והיה פסח כהלכתו, אני רוצה לברך אותך שנתת לי לשמוח בחג הזה, זה היה חכם יהודה צדקה", סיים מרן הגר"ע את דבריו.

 

הרב יהודה צדקה הרב עובדיה יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד