י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רב בברסלב על ברלנד: "אסור לשמוע עדות מאשה"

אחד מרבני ברסלב התייחס לטענות כנגד הרב ברלנד: "התורה אומרת שאסור לשמוע עדות מאשה. אסור לנו להאמין" • החסידים שהגיעו לשהות לצידו במרוקו - שבו לישראל

הרב אליעזר ברלנד.
הרב אליעזר ברלנד.

מאז התפוצצה הפרשה שמסעירה את קהילת 'שובו-בנים', שמרו רבני הקהילות בברסלב על שתיקה מוחלטת והעדיפו לא לדבר. אלו שכבר דיברו בפני פורומים מצומצמים, ביקשו לא לפרסם את הדברים.

אך למרות זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי על רקע הפרשה התבטא אמש (ג') אחד מגדולי רבני ברסלב בשבחו של הרב ברלנד. בשיחה עם אחד מתלמידיו התייחס הרב להאשמות הנשים כנגד הרב, ואמר: "התורה אומרת שאסור לשמוע עדות מאישה או מעד אחד, גם כאן אין יותר מעד אחד. אסור לנו להאמין".

עוד אמר על הרב ברלנד כי "זה אדם שפתח בפנינו את הדרך לרחל אמנו, פתח עבורנו את הדרך לקבר יוסף בשכם, הוא פתח את הצוהר לעולם הזה..אדם גדול מאד, איך אפשר לומר עליו כאלו דברים מבלי לדעת את האמת כולה?".

בתוך כך, חסידי הרב אליעזר ברלנד, המבוקש לחקירה בישראל, שתכננו לנסוע בימים הקרובים למרוקו, ביטלו את נסיעתם, בעקבות הוראת הרב שהורה אתמול לא להגיע למדינה, מחשש לפגיעה מצד גורמי טרור.

כמה מחסידיו ששהו בקרבתו בשבוע האחרון – עושים את דרכם לישראל.

ההערכה היא כי הרב עדיין שוהה במרוקו אך לא ברור מיקומו המדויק והאם יישאר שם בזמן הקרוב. המידע אודות מיקומו הופך אט אט לבלתי נגיש בשל העובדה כי רק מספר מצומצם של מקורבים נמצאים בסביבתו.
ברסלב ברלנד האשמה עדות אשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד