י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שיפץ את קברי התנאים

בד"ה: תומך הצדקה הגדול ממרוקו הלך לעולמו

היום הובא למנוחות איש העסקים ר' עמרם (ארמונד) אזרואל ז"ל ממרוקו וצרפת, שהיה תומך צדקה גדול ונטמן בהר המנוחות בהשתתפות רבנים וראשי הישיבות ואדמו"רי בית אבוחצירא. יהי זכרו ברוך 

בד"ה: תומך הצדקה הגדול ממרוקו הלך לעולמו
ר' עמרם (ארמונד) אזרואל ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשבת האחרונה נפטר בבית החולים בפריז שבצרפת, איש העסקים המיליונר ר' עמרם (ארמונד) אזרואל ז"ל, שנודע כתומך תורה גדול, רדף צדקה וחסד כל חייו ונפטר ל"ע מהמחלה הקשה שקיננה בגופו והוא בן 72 בפטירתו. 

עמרם ז"ל נולד למשפחה עשירה ממרוקו, שזכתה לברכתו של מרן ה'אביר יעקב' האדמו"ר רבי יעקב אבוחצירא זצ"ל ובהמשך הדורות קיבלו את ברכתו של סדנא 'בבא סאלי', שבירך את אביו ר' מאיר מישל שיבלחט"א בן ה-96 בלעה"ר באריכות ימים מופלגת. 

המנוח קבע את מקום מגוריו בעיקר במרוקו, אך מצודתו הייתה פרוסה בכל רחבי העולם, החל מניו יורק, צרפת ועד הרצליה פיתוח. עסקיו היו חובקי עולם ונודע בעשירותו המופלגת.  

הוא היה תומך תורה וחסד והוזיל מהונו למען ארגוני צדקה והחזקת ישיבות, ליבו היה חם לכל דבר שבקדושה, ביתו שהיה בסמוך לציון האדמו"ר רבי יצחק אבוחצירא זצ"ל, היה בית ועד לחכמים שעלו לפקוד את ציונו הקדוש ביום ההילולא. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על אדם מורם מעם שפיזר ונתן צדקה, היה אהוב על הבריות ופתח את ביתו לכל נצרך, תרם רבות לשיקום ושיפוץ מתחם קבר התנאים הקדושים שמעיה ואבטליון בגוש חלב, ודאג לשיפוץ המקווה והמעיין ע"ש התנאים במושב ספסופה. כמו כן היה מפטרוני ארגון 'כרמי העיר' המחלק אוכל לנזקקים ונצרכים. 

היום (שני) הוא הובא לקבורה בהר המנוחות בירושלים, שם נטמן, בחלקת המערבים ליד חלקת הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, במסע הלוויה השתתפו אדמו"רי בית אבוחצירא, לצד רבנים וראשי ישיבות שהגיעו לחלוק לו כבוד בדרכו האחרונה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

מסע הלוויה היום בהר המנוחות. צילום: באדיבות המצלם

מרוקו הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד